Metso tuo markkinoille uuden, kompaktin liikuteltavan seulan uusille urakoitsijoille

Metso Oyj:n lehdistötiedote 8. huhtikuuta 2019 klo 12.10

Metso esittelee uudenlaisen liikuteltavan seulayksikön, joka tuo uusia liiketoimintamahdollisuuksia seulonnassa. Siirrettävä Lokotrack® ST2.3 -mobiiliseula saa ensiesittelynsä tänään Bauma 2019 -messuilla Saksassa.

Uusi Lokotrack ST2.3 on luotettava, turvallinen ja samalla kevyempi seulontaratkaisu, joka soveltuu erityisesti seulontaliiketoimintaan mukaan aikoville yrityksille.

"Sellaisille yrityksille, jotka suunnittelevat laajentavansa toimintaa kiviainestuotannon puolelle, ensimmäinen looginen askel on usein seulonta. Ne voivat jo toimia maansiirron tai maatalouden parissa ja haluavat käyttää omistamaansa maa-ainesta liiketoimintansa kasvattamiseen", kertoo projektipäällikkö Jarmo Vuorenpää, Mobile Screens, Metso.

Seulonnassa luokkansa paras suorituskyky ja helppokäyttöisyys

Lokotrack ST2.3 sopii erilaisiin käyttötarkoituksiin esiseulonnasta hienoseulontaan ja kierrätykseen. Siinä on noin 1,5 metriä leveä seula, siihen sopiva syötin ja kuljetin sekä agressiivinen, jopa 13 millimetrin isku ja 5 G:n kiihtyvyys, minkä ansiosta seulan suorituskyky on kokoluokkansa paras. Ratkaisu on helppo asentaa, ja seulonta voi alkaa muutamassa minuutissa. ST2.3 voidaan siirtää vaivattomasti paikasta toiseen tavallisilla laveteilla. Tuote tulee kaupallisesti saataville vuonna 2020.

Lokotrack ST2.3 on vankkarakenteinen muiden Lokotrack-ratkaisujen tapaan, ja sitä voidaan käyttää yksittäisenä laitteena tai monivaihelaitoksen osana. Metson ja jakelijoiden laaja, ympäri maailmaa levittyvä verkosto hoitaa huollot ja antaa tukea.

Lisätietoja englanniksi Lokotrack ST2.3 -seulasta verkkosivuillamme.

Nähdään Bauma 2019 -messuilla

Metso esittelee erilaisia kestävää tuottavuutta edistäviä kivenmurskauksen ja kaivosteollisuuden innovaatioita tällä viikolla Bauma 2019 -messuilla. Tutustu niihin ensimmäisten joukossa ja tule keskustelemaan asiantuntijoidemme kanssa osastollemme FS.1111/2.

Metso kuuluu alallaan maailman johtaviin teollisuusyrityksiin. Tarjoamme laitteita ja palveluja luonnonvarojen kestävään käsittelyyn ja virtaukseen kaivos-, kivenmurskaus-, kierrätys- ja prosessiteollisuudessa. Ainutlaatuinen osaamisemme ja innovatiiviset ratkaisumme auttavat asiakkaitamme tehostamaan toimintaansa, vähentämään riskejä ja parantamaan kannattavuutta. Metson osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli noin 3,2 miljardia euroa. Metsolla on yli 13 000 työntekijää yli 50 maassa.

metso.com, twitter.com/metsogroup

Lisätietoja:
Jarmo Vuorenpää, projektipäällikkö, Mobile Screens, Metso, puh. +358 40 756 1088, sähköposti: jarmo.vuorenpaa@metso.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja sidosryhmäsuhdejohtaja, Metso Oyj, puh. +358 20 484 3212, sähköposti: helena.marjaranta@metso.com

Kuvateksti: Uusi Lokotrack ST2.3 sopii erilaisiin käyttötarkoituksiin esiseulonnasta hienoseulontaan ja kierrätykseen. Pienikokoinen ja helppokäyttöinen ST2.3 on suunniteltu turvalliseksi. Se on ihanteellinen ratkaisu yrittäjille, jotka ovat aikeissa tulla mukaan seulontaliiketoimintaan.