Konecranes publicerar sin delårsrapport för januari-mars den 26.4.2019

KONECRANES ABP PRESSMEDDELANDE 12.4.2019 kl. 09:00

Konecranes publicerar sin delårsrapport för januari-mars den 26.4.2019

Konecranes publicerar sin delårsrapport för januari-mars fredagen den 26.4.2019 kl. 9.00 finsk tid. Rapporten finns tillgänglig på bolagets webbsida www.konecranes.com efter publicering.

Informationstillfälle:
En analytiker- och presskonferens ordnas kl. 11.00 i restaurang Savoys Salikabinetti (adress Södra Esplanaden 14). Delårsrapporten presenteras av VD och koncernchef Panu Routila och finansdirektör Teo Ottola.

Deltagande via webcast:
Konferensen, som hålls på engelska, direktsänds kl. 11.00 som webcast på bolagets webbsida (www.konecranes.com). Konferensen bandas och kan ses på webbsidan senare samma dag.

Deltagande via telefon:
Man kan lyssna till konferensen via följande länken: http://bit.ly/KonecranesQ1
Länken är tillgänglig från smartmobilen eller datorn. Länken aktiveras 15 minuter före konferensen börjar.

Bekräftelsekod: 731377

Man kan också lyssna till konferensen via telefon genom att ringa upp ett av nedannämnda telefonnummer:

PlatsTelefonnummer
 Danmark+45 35 15 80 48

Finland+358 (0)9 7479 0360
 Frankrike+33 (0)1 76 77 22 73
 Tyskland+49 (0)89 2030 31236
 Italien+39 06 8750 0722
 Norge+47 2100 2613
 Nederländerna+31 (0) 20 721 9250
 Sverige+46 (0)8 5033 6573
 Switzerland+41 (0)22 567 5728
 Storbritanien+44 (0)330 336 9104
 Förenta staterna+1 323-794-2095

I slutet av konferensen är det möjligt att ställa frågor.

KONECRANES ABP

Eero Tuulos
Direktör, Investerarrelationen

YTTERLIGARE INFORMATION
Eero Tuulos, Direktör, Investerarrelationer, tfn +358 50 374 8903

Konecranes är en världsledande koncern av lyftverksamheter, med ett brett kundregister som innefattar verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. Konecranes levererar produktivitetshöjande lösningar och service för lyftutrustning av alla fabrikat. År 2018 uppgick koncernens omsättning till 3,16 miljarder euro. Koncernen har 16 100 anställda på 600 platser i 50 länder. Konecranes aktien är noterad på Nasdaq Helsinki (symbol: KCR).

DISTRIBUTION
Allmän media