Aktia Bank Abp:s nya aktier har registrerats i handelsregistret

Börsmeddelande
16.5.2019 kl. 10.00

Aktia Bank Abp:s nya aktier har registrerats i handelsregistret

Totalt 66 959 nya aktier har tecknats inom ramen för aktiesparprogrammet AktiaUna avsett för Aktia Bank Abp:s medarbetare.

De nya aktierna har registrerats i handelsregistret 16.5.2019. Efter emissionen ökar antalet aktier i Aktia Bank Abp med 66 959 aktier till 69 094 753 aktier. Teckningspriset på 547 055,03 euro har avsatts i sin helhet till bolagets fond för inbetalt fritt eget kapital.

De nya aktierna medför fulla aktieägarrättigheter i bolaget från och med registreringsdagen 16.5.2019.

Aktierna upptas till fri handel på Nasdaq Helsinki Oy tillsammans med de övriga aktierna från och med 17.5.2019.

Aktia Bank Abp

Mera information:
Koncernjurist Mia Bengts, tfn 010 247 6348

Distribution:
Centrala massmedier
www.aktia.com

Aktia erbjuder ett brett urval lösningar inom bank, kapitalförvaltning och personförsäkringar. Aktias verksamhet koncentreras till det finländska kustområdet och tillväxtcentra i inlandet. Aktias ca 370 000 kunder betjänas via kontor, webben, mobila gränssnitt och per telefon. Aktias aktie noteras på Nasdaq Helsinki Oy. Mera information om Aktia finns på www.aktia.com