Det dansk grundlagte værktøj til regnskabsautomatisering, Roger, tilvejebringer 7,35 mio. USD i serie A

QED leder runden med deltagelse af 9Yards Capital, SVB, Financial Venture Studio med flere.

SAN FRANCISCO, May 30, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Roger.ai, et værktøj til regnskabsautomatisering, der kan reducere den mængde tid, som virksomheder bruger til daglige finansielle processer med op til 80 %, meddelte i dag, at det har tilvejebragt 7,35 mio. USD serie A under ledelse af QED Investors og med deltagelse af 9Yards Capital, Silicon Valley Bank, Financial Venture Studio, BootstrapLabs og Dan Wernikoff, tidligere direktør for QuickBooks og TurboTax, sammen med andre engleinvestorer. Der kan findes flere oplysninger på www.roger.ai/us.

Roger, der oprindeligt blev bygget i Danmark med danske grundlæggere, fungerer hen over eksisterende regnskabssoftware med henblik på automatisering af finansielle processer såsom fakturabetaling, godkendelse, scanning af kvitteringer, compliance og bogføring med enkle arbejdsgange, som enhver kan opsætte og administrere. Kunderne rangerer fra små til mellemstore virksomheder fra stort set alle brancher til bogførings- og større regnskabsvirksomheder.

"Denne investering vil gøre det muligt for os at blive førende inden for branchen, der hjælper enhver virksomhed med at undgå at bruge tid på deres regnskabssoftware og gør det muligt for regnskabsførere at bruge deres tid på at rådgive og knuse tallene i stedet for at udføre manuelt arbejde," sagde Cathrine Andersen, medgrundlægger af Roger og adm. direktør.

“Vi har bygget et godt fundament, og denne investering betyder, at vi kan give hver kunde en oplevelse i verdensklasse, selvom vi vokser meget hurtigt," siger Christian Rasmussen, medstifter og teknisk direktør. “Vi er glade for at have en så fremragende gruppe investorer og rådgivere bag os i takt med, at vi vokser.”

Matt Risley, partner i QED Investors, sagde: “Roger er langt det mest avancerede produkt, vi har set til kreditorbehandling for små og mellemstore virksomheder. På et meget kort tidsrum har dette team bygget et internationalt produkt og en global kundebase med overlegen teknologi i forhold til gamle fintechs - vi er spændte på, hvad der kommer fra dette firma.”

Siden lanceringen på markedet med det automatiske redskab til kreditorbehandling i små virksomheder i begyndelsen af 2018 er Roger hurtigt vokset til at have tusindvis af betalende kunder, herunder mere end 100 partnere inden for regnskabsvæsen.

“De fleste virksomheder bliver til stadighed dårligt betjent af teknologiske værktøjer, "siger Ryan Falvey, administrerende partner hos Financial Venture Studio. “Rogers innovative teknologi giver regnskabsførere mulighed for at forbedre regnskabs- og betalingsoplevelsen, gøre betalinger lettere og hurtigere, samtidig med at man beskytter mod svig. Vi er begejstrede over fortsat at støtte dette utrolige firma og team.”

Om Roger
Roger blev grundlagt af Cathrine Andersen og Christian Rasmussen, et team, der tidligere grundlagde Assemblage i 2011 og solgte den virksomhed til Cisco Systems i 2014. Efter 3 år i Ciscos samarbejdsvirksomhed med arbejde på Cisco Spark og Ciscos næste generations samarbejdsportefølje, begyndte Andersen og Rasmussen at bygge Roger. Virksomheden tilvejebragte tidligere en startkapital på 2 mio. USD fra investorerne Financial Venture Studio, BootstrapLabs og flere engleinvestorer.

Om QED Investors
QED Investors er et førende firma inden for mindre udviklingskapital baseret i Alexandria, VA. USA. De er fokuseret på at investere på tidlige stadier i disruptive finansielle serviceselskaber i USA, UK og Latinamerika. QED er engageret i at opbygge fantastiske virksomheder og bruger en unik, praktisk løsning, der udnytter deres partneres og opdragsgiveres årtier lange iværksætter- og driftserfaring, og hjælper deres virksomheder med at opnå gennembrudsvækst. Bemærkelsesværdige investeringer omfatter Credit Karma, ClearScore, SoFi, Avant, Remitly, GreenSky, Red Ventures og AvidXchange. Få mere information ved at besøge www.qedinvestors.com.

Mediekontakt:
Shannon Austin/FVS for Roger