Mandalay Resources Corporation tillkännager resultatet av årsstämman och den extra bolagsstämman

TORONTO, June 19, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (”Mandalay” eller ”bolaget”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) är glada att tillkännage resultaten från årsstämman och den extra bolagsstämman (”mötet”) som hölls i dag i Toronto, Ontario. Alla resolutioner som presenterades vid mötet godkändes av aktieägarna och röstningen som skedde genom fullmakt motsvarade 85,61 % av de totalt utestående aktierna vid tidsfristen för fullmakter den 14 maj 2019.

Val av styrelseledamöter

Antalet styrelseledamöter har ökat till sju ledamöter och var och en av de sju nominerade som fanns listade i bolagsledningens informationsutskick från den 13 maj 2019 (”informationsutskicket”) valdes eller valdes om till bolagsstyrelsen. Abraham Jonker fortsätter som oberoende samordnande ledamot och Bradford Mills fortsätter som ordförande. Röstningen skedde genom handuppräckning. Resultatet från rösterna som avgas genom fullmakt är angivna nedan.

% FörRöstning genom
fullmakt Mot
Abraham Jonker764 013 52699,88923 2820,12
Amy Freedman763 878 82699,861 057 9820,14
Bradford A. Mills764 031 32699,88905 4820,12
Dominic Duffy764 015 57199,88921 2370,12
Peter R. Jones763 935 87199,871 000 9370,13
Robert Doyle763 823 00099,851 113 8080,15
Terrell Ackerman763 806 55399,851 130 2550,15

Utnämning av revisorer

Ernst & Young LLP utnämndes på nytt till bolagets revisor fram tills att nästa årsstämma avslutas eller tills att deras efterträdare utses på annat sätt och styrelsen fick befogenhet att fastställa revisorernas arvode. Omröstningen skedde genom handuppräckning. Resultaten av rösterna genom ombud anges nedan.

% FörRöstning genom
fullmakt Mot
Utnämning av revisorer778 955 46399,95394 0950,05

Sammanläggning av aktier

Resolutionen om ratificering av sammanläggning av bolagets stamaktier enligt förhållandet en aktie efter sammanläggning för upp till varje tio aktier före sammanläggning (”sammanläggningen”) godkändes genom en särskild resolution av aktieägarna. Omröstningen skedde genom handuppräckning. Resultaten av rösterna genom ombud anges nedan.

% FörAvlagda röster
Mot
Sammanläggning av aktier775 503 35099,513 846 2080,49

Sammanläggningen har godkänts av Toronto Stock Exchange (”TSX”). Bolagets stamaktier (”stamaktierna”) förväntas börja handlas på sammanläggningsbasis när marknaden öppnar den 2 juli 2019, med förbehåll för ett slutgiltigt godkännande av TSX.

Stamaktieägare kommer efter sammanläggningen att få en stamaktie för varje tio stamaktier som de ägde innan sammanläggningen. Inga andelar av stamaktier kommer att emitteras vid sammanläggningen av stamaktierna. I stället för sådana andelar av stamaktier kommer varje registrerad aktieägare som annars har rätt till en andel av en stamaktie efter genomförandet av sammanläggningen av stamaktier, att få det närmaste hela antalet stamaktier efter sammanläggningen.

Sammanläggningen kommer att minska antalet utgivna och utestående stamaktier från cirka 910 426 530 till 91 042 653 baserat på sammanläggningsförhållandet en ny stamaktie för varje tio befintliga stamaktier.

Bolagets överföringsombud, Computershare Investor Services Inc., har skickat ett följebrev till de registrerade innehavarna av stamaktier. Följebrevet innehåller instruktioner om hur man överlämnar stamaktiecertifikat som representerar aktier innan sammanläggningen till överföringsombudet. Aktieägare kan också få en kopia av följebrevet på bolagets webbplats på www.mandalayresources.com och under bolagets profil på www.sedar.com. Överföringsombudet vidarebefordrar ett nytt stamaktiecertifikat till varje registrerad aktieägare som har skickat in de nödvändiga dokumenten. Certifikatet representerar antalet stamaktier som den registrerade aktieägaren har rätt till efter sammanläggningen. Aktieägare som innehar sina stamaktier genom en förmedlare och har frågor om detta uppmanas att kontakta förmedlaren.

Efter sammanläggningen kommer det nya CUSIP-numret för bolagets stamaktier att vara 562568402 och det nya ISIN-numret för stamaktierna kommer att vara CA5625684025.

Dominic Duffy
Vd och koncernchef

Greg DiTomaso
Chef för investerarrelationer

Kontakt:

Om Mandalay Resources Corporation

Mandalay Resources är ett kanadensiskt företag verksamt inom naturresurser som har produktionstillgångar i Australien och Sverige samt underhålls- och utvecklingsprojekt i Chile. Bolaget fokuserar på att öka produktionen vid dess guld- och antimonverksamhet i Australien, och guldproduktion från sin verksamhet i Sverige, för att skapa kortsiktigt kassaflöde.

Framåtblickande uttalanden

Detta nyhetsmeddelande innehåller framåtblickande information (gemensamt kallat ”framåtblickande uttalanden”) enligt definitionen i gällande värdepapperslagar. Användningen av något av orden ”förväntas”, ”kommer att” och liknande uttryck är avsedda att identifiera framåtblickande uttalanden. I synnerhet, men utan att begränsa det föregående, innehåller detta pressmeddelande framåtblickande uttalanden som hänför sig till: (i) det förväntade antalet stamaktier och utestående aktier efter sammanläggningen; (ii) det förväntade datumet för sammanläggningen av aktierna och (iii) det datum då stamaktierna beräknas börja handlas på TSX på sammanläggningsbasis.