Sensor Imej Emerald 67M Teledyne e2v Resolusi Ultra Tinggi Kini Tersedia

Sensor ini menggunakan piksel pengatup global 2.5µm TowerJazz terbaik yang menggandakan resolusi untuk format optik yang sama


GRENOBLE, Perancis dan MIGDAL HAEMEK, Israel, June 25, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Teledyne e2v, sebuah syarikat Teledyne Technologies [NYSE: TDY] dan inovator global untuk penyelesaian pengimejan TowerJazz dan  TowerJazz [Nasdaq: TSEM] peneraju faundri pengkhususan global mengumumkan bahawa sensor imej Emerald™ 67M Teledyne e2v yang direka bentuk untuk pemeriksaan, pengawasan canggih dan mikroskopi elektronik resolusi ultra tinggi kini tersedia.

Sensor tersebut ialah salah satu daripada rangkaian Emerald Teledyne e2v dan menampilkan piksel pengatup global 2.5µm TowerJazz terkecil di dunia dan kurang hingar, pada platform 65nm TowerJazz di kemudahan pengeluaran 300mm di Uozu, Jepun.  Piksel disepadukan dengan teknologi garis cahaya unik yang menawarkan respons bersudut hebat, lebih daripada 80dB kecekapan pengatup, bersaiz kecil dan amat kurang hingar (satu elektron).  Seni bina piksel unik ini memberikan prestasi canggih yang meningkatkan hasil pengeluaran menerusi pengesanan kecacatan yang lebih kecil.

Rangkaian sensor Emerald yang hanya dikeluarkan oleh TowerJazz, memberi pelanggan set ciri baharu dan semuanya sesuai untuk sistem antara muka kelajuan tinggi termasuk 10GigE, CoaXPress, Camera Link dan Camera Link HS.  Ciri istimewa termasuklah mod HDR dengan julat dinamik sehingga 120dB dan juga mod Region Of Interest (ROI) yang membenarkan berbilang ROI dirakam dalam keadaan pendedahan yang berbeza, meningkatkan lagi julat dinamik imej.

Emerald 67M mempunyai bentuk segi empat dengan resolusi 8k setiap sisi, mendayakan 95% penggunaan kawasan imej untuk pengeluaran paparan generasi seterusnya, gen 10.5. Resolusi ultra tinggi mengoptimumkan pergerakan sistem visi dalam pemeriksaan produk besar, yang mengurangkan kerumitan sistem dan menyingkirkan ketidakstabilan. Sensor ini kini tersedia dalam dua gred kelajuan berbeza (kelajuan ultra tinggi, 60fps dan kelajuan tinggi, 30fps).

Rafael Romay, Naib Presiden Pengimejan Profesional di Teledyne e2v berkata, “Emerald 67M ialah sensor pertama dalam jenisnya dan menarik minat yang banyak dalam aplikasi pemeriksaan disebabkan resolusinya yang ultra tinggi dan kelajuan yang tinggi. Ia juga berkongsi banyak ciri pintar dengan sensor Emerald lain yang memudahkannya untuk dikerahkan dalam sistem visi. Inovasi dan sokongan teknologi yang hebat daripada TowerJazz membolehkan kami membawakan penyelesaian terbaik ini, yang disesuaikan untuk keperluan produk dan aplikasi.”

Dr. Avi Strum, Naib Presiden Kanan TowerJazz dan Pengurus Besar Unit Perniagaan Sensor berkata, “Rekaan dan rantai bekalan Teledyne e2v dengan proses 65nm TowerJazz terkini sekali lagi telah membawakan sensor unik untuk aplikasi visi mesin. Kami berbangga membangunkan sensor ini bersama-sama dan teruja untuk bekerjasama lagi dengan Teledyne e2v dalam memenuhi keperluan pasaran visi mesin.”

Untuk mendapatkan sampel dan kit penilaian atau maklumat lanjut, halaman web produk lawati halaman web produk.
Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang tawaran teknologi sensor imej CMOS TowerJazz, sila lawati di sini.

Untuk pertanyaan media, sila hubungi:
Jessica.Broom@teledyne.com | + 44 (0)1245 453607

Hubungan Syarikat TowerJazz:
Orit Shahar | +972-74-7377440 | oritsha@towersemi.com


Nota untuk Editor:

Perihal Teledyne e2v
Teledyne e2v ialah sebahagian daripada Teledyne Imaging Group. Inovasi mereka menerajui pembangunan dalam penjagaan kesihatan, sains hayat, angkasa, pengangkutan, pertahanan serta pasaran keselamatan dan industri. Pendekatan unik Teledyne e2v termasuklah mendengar pendapat pasaran dan cabaran aplikasi pelanggan dan bekerjasama dengan mereka untuk menyediakan standard inovatif, penyelesaian pengimejan separa tersuai atau tersuai sepenuhnya yang menambah nilai pada sistem mereka. Untuk mendapatkan maklumat lanjut www.teledyne-e2v.com.

 Perihal Teledyne Imaging
Teledyne Imaging ialah kumpulan syarikat teknologi peneraju canggih yang bernaung di bawah jenama Teledyne. Dengan kepakaran tanpa bandingan merentasi spektrum elektromagnetik dan pengalaman selama beberapa dekad, kumpulan tersebut menawarkan keupayaan peneraju dunia dalam pengesanan, penjanaan dan pemprosesan isyarat. Kumpulan ini memberikan penyelesaian inovatif untuk aeroangkasa, pertahanan, geospatial, visi mesin dan industri, perubatan dan sains hayat, semikonduktor dan MEM. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, lawati teledyneimaging.com.

Perihal TowerJazz
Tower Semiconductor Ltd. (NASDAQ: TSEM, TASE: TSEM) dan subsidiarinya beroperasi secara berkumpulan di bawah nama jenama TowerJazz, peneraju faundri pengkhususan global. TowerJazz mengeluarkan litar bersepadu (IC) generasi seterusnya ke pasaran yang berkembang seperti pengguna, industri, automotif, perubatan serta aeroangkasa dan pertahanan. Teknologi canggih TowerJazz merangkumi pelbagai jenis platform proses yang boleh disesuaikan seperti: SiGe, BiCMOS, isyarat bercampur/CMOS, RF CMOS, sensor imej CMOS, pengurusan kuasa bersepadu (BCD dan 700V) dan MEMS. TowerJazz juga membekalkan pendayaan reka bentuk kelas dunia untuk kitar reka bentuk yang pantas dan tepat serta Perkhidmatan Pengoptimuman Pemindahan dan Proses Pembangunan (TOPS) ke IDM dan syarikat tanpa kilang yang perlu meningkatkan kapasiti. Untuk membekalkan berbilang penyumberan pengeluaran dan kapasiti yang ditingkatkan untuk pelanggannya, TowerJazz mengendalikan dua kemudahan pengeluaran di Israel (150mm dan 200mm), dua di A.S. (200mm) dan tiga kemudahan di Jepun (dua 200mm dan satu 300mm) menerusi kerjasamanya dengan Panasonic Semiconductor Solutions Co. LTD. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, sila lawati: www.towerjazz.com.

Foto yang disertakan dengan pengumuman ini boleh didapati di https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/6994c34f-11b1-4006-aea1-d8a4d8607242