Fellow Finance Oyj toteuttaa suunnatun osakeannin johdon kannustinpalkkioon liittyen

FELLOW FINANCE OYJ YHTIÖTIEDOTE 5.8.2019 KLO 15:30

Fellow Finance Oyj (”Fellow Finance” tai ”Yhtiö”) toteuttaa suunnatun osakeannin johdon kannustinpalkkioon liittyen.

Fellow Finance Oyj:n hallitus on kokouksessaan 5.8.2019 päättänyt yhtiön varsinaisen yhtiökokouksen päätöksellä 3.4.2019 annetun valtuutuksen nojalla toteuttaa suunnatun osakeannin Yhtiön johtoryhmän jäsenen Antoni Airikkalan kannustinpalkkioon liittyen. Airikkalalle on maksettu ennen Yhtiön listautumista sovittuun synteettiseen optiosopimukseen perustuvan palkkion enimmäistoteuma 0,7 miljoonaa euroa eräiden liiketoiminnallisten tavoitteiden täytyttyä 30.6.2019 mennessä. Airikkala käyttää pääosan maksetun palkkion nettorahamäärästä 45 000 osakkeen merkintään 7,14 euron osakekohtaisella merkintähinnalla.

Uudet osakkeet on tarkoitus rekisteröidä kaupparekisteriin mahdollisimman pian ja ottaa kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsingin First North Finland markkinapaikalle.

Lisätietoja antaa

Jouni Hintikka, toimitusjohtaja, Fellow Finance Oyj
jouni.hintikka@fellowfinance.fi
p. +358 40 585 5009

Hyväksytty neuvonantaja:
Evli Pankki Oyj, puh. +358 40 579 6210

Fellow Finance Oyj
Fellow Finance Oyj on vuonna 2014 toimintansa aloittanut kansainvälisesti toimiva, kasvuhakuinen joukkorahoituspalveluita tarjoava fintech-konserni. Yhtiön liiketoiminnan kannalta keskeisin sen tarjoamista palveluista on Yhtiön ylläpitämä Pohjoismaiden johtava¹ lainamuotoinen joukkorahoitus- ja vertaislaina-alusta, jota on käyttänyt jo yli 660 000 asiakasta noin 60 maasta. Fellow Finance Oyj:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa ja yhtiö on listattu Nasdaq First North Finland -markkinapaikalle. Yhtiöllä on noin 2900 osakkeenomistajaa.

¹Välitetyn rahoituksen määrällä mitattuna. Lähde: Brismo Market Data (tiedot haettu 5.8.2019).