SKAKO Concrete A/S ansætter ny administrerende direktør med fokus på forbedring af anlægsforretningen

Til NASDAQ OMX Copenhagen A/S

GlobeNewswire

Faaborg, den 3. september 2019
Selskabsmeddelelse nr. 10/2019

Bestyrelsen for SKAKO Concrete A/S (SKAKO) har i dag indgået ansættelsesaftale med Steffen Kremmer, der tiltræder som administrerende direktør for SKAKO Concrete A/S. Steffen indtræder samtidig i koncerndirektionen i SKAKO A/S.

Steffen Kremmer er uddannet som registreret revisor og har efterfølgende afsluttet en række kurser indenfor ledelse og strategi. Steffen Kremmer var fra 2001 til 2006 ansat i bl.a. SKAKO Vibration og har dermed kendskab til SKAKO-koncernen og har siden 2006 været ansat i MT Højgaard-koncernen i både Danmark og udlandet i stillinger som CFO og CEO, senest som divisionsdirektør for MT Højgaards selskaber i Maldiverne og Qatar, og som administrerende direktør for MT Højgaard Maldives Pvt. Ltd. Steffen har i sin tid ved MT Højgaard opbygget stærke kompetencer indenfor ledelse af en anlægsforretning og implementering af strategi.

”Vi har i bestyrelsen i SKAKO søgt en profil, som har stærke kompetencer indenfor arbejdet med en projekt- og anlægsforretning, implementering af strategi, og som derfor kan håndtere de konkrete udfordringer, som SKAKO Concrete divisionen i dag står overfor. Steffen har igennem sin karriere demonstreret, at han evner begge dele. Steffen kommer til at spille en afgørende rolle i eksekvering af SKAKO Concrete A/S’ S2020-projekt, som skal styrke profitabiliteten i SKAKO Concrete A/S’ anlægsforretning yderligere, også på kort sigt, og dermed forbedre divisionens profitabilitet som helhed. Vi er glade for at kunne tiltrække en profil som Steffen til SKAKO og ser meget frem til samarbejdet”, udtaler Jens Wittrup Willumsen, bestyrelsesformand i SKAKO A/S.

”SKAKO er en af de ledende virksomheder i verden indenfor konstruktion og opførelse af betonanlæg. Virksomheden tilbyder markedets stærkeste digitale styresystemer og er langt fremme med bæredygtige løsninger forbundet med betonproduktionen. Jeg ser meget frem til sammen med medarbejderne at komme i gang med de konkrete udfordringer, der ligger i at udvikle SKAKO Concrete og styrke lønsomheden”, udtaler Steffen Kremmer.

Som meddelt i selskabsmeddelelse 8/2019 af 27. juni 2019 har den nuværende administrerende direktør i SKAKO Concrete A/S, Søren Pedersen, valgt at fratræde sin stilling og stopper i rollen som administrerende direktør, men fortsætter som teknisk chef, så snart Steffen Kremmer tiltræder. Steffen Kremmer tiltræder som administrerende direktør for SKAKO Concrete A/S hurtigst muligt, dog senest 1. januar 2020.

Koncernledelsen i SKAKO A/S udgøres efter Steffen Kremmers tiltrædelse af Steffen Kremmer (56), administrerende direktør i SKAKO Concrete A/S samt Lionel Girieud (46), administrerende direktør i SKAKO Vibration A/S.

SKAKO A/S

Jens Wittrup Willumsen
Bestyrelsesformand

2019_09_01 SteffenKremmer