Savosolar on solminut lopullisen sopimuksen Fernwärme Ettenheim GmbH:n kanssa

Savosolar Oyj
Yhtiötiedote, Sisäpiiritieto            12.9.2019 klo 14.00 (CEST)

Savosolar on solminut lopullisen sopimuksen Fernwärme Ettenheim GmbH:n kanssa

Viitaten Savosolar Oyj:n (”Savosolar”) 9.7.2019 julkistamaan yhtiötiedotteeseen koskien tarjouskilpailun voittoa, Savosolar on solminut lopullisen sopimuksen Fernwärme Ettenheim GmbH:n kanssa noin 1 700 m2:n aurinkolämpöjärjestelmän ja 200 m3:n lämpövaraston toimituksesta. Fernwärme Ettenheim operoi kaukolämpöverkkoa, joka toimittaa lämpöä Stuttgartin lounaispuolella sijaitsevalle Ettenheimin kaupungille. Savosolarin uusi järjestelmä tulee vähentämään sekä kustannuksia että päästöjä aurinkolämmön korvatessa nyt käytettävän hakkeen ja öljyn. 1,2 MW:n aurinkolämpöjärjestelmän odotetaan olevan toiminnassa jo vuoden 2019 viimeisellä neljänneksellä, lopputestit ja luovutus on suunniteltu tapahtuvan vuoden 2020 alussa. Toimituksen arvo Savosolarille on yli 800.000 €.

Maa-asennettava aurinkolämpöjärjestelmä, jossa on Savosolarin huippuluokan keräimet, on avaimet käteen -toimitus. Aurinkokeräimien valmistajana Savosolar on tehnyt vastaavia kokonaistoimituksia menestyksekkäästi aiemmin esim. Suomessa ja Ranskassa.

Savosolarin toimitusjohtaja Jari Varjotie: ”Ettenheimin projekti on uusi virstanpylväs kansainvälistymisstrategiassamme. Sijoitimme Saksaan ja tulimme jäädäksemme. Asiakkaat selvästikin arvostavat kokemustamme ja kilpailukykyistä tarjontaamme. Kuuluisa saksalainen ”Energiewende” täydentyy nyt ”Wärmewendellä”, toisin sanoen siirtyy kohti 100-prosenttisesti terveellistä lämmöntuotantoa. Suuret tasokeräimet tulevat olemaan merkittävä ja erittäin kilpailukykyinen osa tätä ratkaisua! Olemme kiitollisia ja ylpeitä nähdessämme Fernwärme Ettenheim GmbH:n siirtyvän kohti 100-prosenttisesti uusiutuvaa energiantuotantoa. Tämä Savosolarin aurinkolämpölaitos voi toimia mallina muille Saksassa toimiville kaukolämpöyhtiöille heidän siirtyessään kohti aurinkoenergiaa.

SAVOSOLAR OYJ

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Jari Varjotie
Puh: +358 400 419 734
Sähköposti: jari.varjotie@savosolar.com

Tämä yhtiötiedote sisältää tietoja, joita Savosolar Oyj:n on julkaistava markkinoiden väärinkäyttöasetuksen (MAR) perusteella. Yhtiötiedote toimitettiin julkaistavaksi 12.9.2019 klo 14.00 (CEST) edellä mainitun henkilön toimesta.

Savosolar lyhyesti
Savosolarin erittäin tehokkaat keräimet ja suuren mittakaavan aurinkolämpöjärjestelmät ovat vieneet aurinkolämpöenergiateknologian aivan uudelle tasolle. Yhtiön keräimissä on patentoidut, nanopinnoitetut suoravirtausabsorberit, ja tällä johtavalla teknologialla Savosolar auttaa asiakkaitaan tuottamaan puhdasta ja kilpailukykyistä energiaa. Savosolarin visio on olla ensisijainen valinta tehokkaiden aurinkolämpöjärjestelmien toimittajana maailmanlaajuisesti. Yhtiö keskittyy suuren mittakaavan projekteihin kaukolämmön tuotannossa, teollisuuden prosessilämmityksessä ja kiinteistöjärjestelmissä – eli markkinoihin, joissa on iso nopean kasvun potentiaali. Yhtiö toimittaa ensisijaisesti kokonaisia järjestelmiä suunnittelusta asennukseen käyttäen parhaita paikallisia yhteistyökumppaneita. Savosolar on tunnustetusti alan innovatiivisin yritys ja haluaa pysyäkin sellaisena. Yhtiö on myynyt ja toimittanut tuotteitaan lähes 20 maahan neljällä mantereella. Savosolarin osake on listattu Nasdaq First North Growth Market Swedenissä tunnuksella SAVOS ja Nasdaq First North Growth Market Finlandissa tunnuksella SAVOH. www.savosolar.com.

Yhtiön Hyväksytty Neuvonantaja on Augment Partners AB, info@augment.se, puh. +46 8 505 65 172.