Salg af egne aktier i ChemoMetec A/S

MEDDELELSE NR. 172

ChemoMetec har i dag solgt i alt 500.000 stk. aktier fra beholdningen af egne aktier. Salget svarer til en ejerandel på 2,87% af aktiekapitalen. Salget af egne aktier er sket til kurs 144 hvorefter selskabet modtager et provenu på DKK 72 mio. Provenuet vil blive indregnet på egenkapitalen og påvirker ikke tidligere udmeldte finansielle forventninger.

Efter ovenstående transaktion ejer ChemoMetec i alt 1.149.000 stk. egne aktier, svarende til 6,60% af aktiekapitalen. Det samlede antal aktier i selskabet er 17.402.479 stk. inklusive egne aktier.

Administrerende direktør (CEO) Michael Eising, ChemoMetec A/S

Telefon: (+45) 4813 1020

Om ChemoMetec A/S

ChemoMetec udvikler, producerer og markedsfører analyseinstrumenter til celletælling og en lang række andre målinger. ChemoMetecs analyseinstrumenter markedsføres globalt inden for blandt andet pharma, biotek og landbrug. ChemoMetec har nogle af verdens førende medicinalvirksomheder blandt sine kunder, herunder Novartis, Novo Nordisk, H. Lundbeck, Merck, AstraZeneca og Johnson & Johnson.

ChemoMetec blev etableret i 1997 og er børsnoteret på Nasdaq Copenhagen. Se også www.chemometec.com.

Vedhæftet fil

Meddelelse 172 - Salg af egne aktier