Resultat af ekstraordinær generalforsamling, ændring af direktion, opdateret finanskalender og udstedelse af warrants

Selskabsmeddelelse nr. 31 - 19
7. oktober 2019

Resultat af den ekstraordinære generalforsamling
På den ekstraordinære generalforsamling i dag blev følgende besluttet:

• Forslaget om nedsættelse af selskabets aktiekapital med DKK 7,00 ved henlæggelse til en særlig reserve og dermed ændring af vedtægternes § 3 blev vedtaget

• Eivind Drachmann Kolding, Jørgen Hansen, Stefan Ingemar Pettersson, Ulrik Ross, Finn Skovbo Pedersen, Peter Grubert og Michael Larsen blev valgt, og Jesper Præstensgaard blev genvalgt, til bestyrelsen. Bestyrelsen har konstitueret sig med Eivind Drachmann Kolding som formand og Jørgen Hansen som næstformand. Bestyrelsen nedsætter tre bestyrelsesudvalg: et revisionsudvalg, et vederlagsudvalg og et nomineringsudvalg

• Selskabets navn blev ændret til NTG Nordic Transport Group A/S og selskabets binavn slettet og vedtægternes § 1 ændret i overensstemmelse hermed

• Forslaget om at ændre selskabets vedtægter, således at alle referencer til "www.neurosearch.com www.neurosearch.com" slettes og referencen til "ns@neurosearch.com" ændres til "shareholder@ntg.dk" blev vedtaget

• Selskabets ejerbogsfører blev ændret til Computershare A/S og vedtægternes § 7 ændret i overensstemmelse hermed

• Selskabets koncernsprog blev ændret til engelsk og vedtægterne ændret i overensstemmelse hermed

• Forslaget om ændring af selskabets vedtægter, således at selskabsmeddelelser fremadrettet alene udarbejdes på engelsk, blev vedtaget

• Ny vederlagspolitik og retningslinjer for incitamentsaflønning blev godkendt

Udpegelse af ny direktion
Bestyrelsen udpeger Jesper E. Petersen, Mikkel Fruergaard og Christian Paul Dyander Jakobsen til direktionen. Allan Andersen fratræder.

Jesper E. Petersen udpeges til Group CEO, Road & Logistics.

Mikkel Fruergaard udpeges til Group CEO, Air & Ocean.

Christian Paul Dyander Jakobsen udpeges til Group CFO.

Opdateret finanskalender
NTG Nordic Transport Group A/S meddeler, at selskabet har opdateret sin finanskalenderen for 2019:

27. november 2019              Kvartalsrapport for de første ni måneder af 2019

Kvartalsrapporten vil blive gjort tilgængelig på selskabets hjemmeside www.ntg.dk straks efter offentliggørelse.

Udstedelse af tegningsoptioner (warrants)
Bestyrelsen har besluttet at udstede tegningsoptioner (warrants) til selskabets direktion til tegning af op til 145.363 stk. aktier à nominelt DKK 20 i selskabet, svarende til nominelt DKK 2.927.260. Tegningsoptionerne kan udnyttes til en pris på DKK 89 pr. aktie à nominelt DKK 20.

For yderligere oplysninger henvises til:

Christian Jakobsen, CFO                                                    +45 76 32 09 89
                                                                                                ir@ntg.dk

Vedhæftet fil