Gyldendal udvider direktionen

SELSKABSMEDDELELSE nr. 8/2019
Gyldendal A/S

København, 23. oktober 2019

Gyldendals bestyrelse har besluttet at udvide direktionen fra to til tre medlemmer og har udpeget Hanne Salomonsen som medlem af Gyldendals direktion. Gyldendals direktion består herefter af adm. direktør Morten Hesseldahl, direktør Bjarne Ponikowski og direktør Hanne Salomonsen.

Hanne Salomonsen (48) har siden 2011 været medlem af koncerndirektionen og direktør for Gyldendal Uddannelse. Hanne Salomonsen vil have ansvar for koncernens uddannelses- og læringsaktiviteter, som står for tæt på halvdelen af Gyldendal-koncernens omsætning.

Poul Erik Tøjner, bestyrelsesformand i Gyldendal, udtaler i forbindelse med Hanne Salomonsens indtræden i direktionen: ”Uddannelse og læring er helt centrale dele af Gyldendal, og vi ønsker at styrke denne del af virksomheden med Hanne Salomonsens indtræden i direktionen, der herefter afspejler balancen mellem det kulturelle, det læringsmæssige og det økonomiske perspektiv, som kendetegner Gyldendal”.

GYLDENDAL A/S

Poul Erik Tøjner