Synchronoss Technologies Mengumumkan Hasil Suku Tahun Ketiga 2019; Menandatangani Perjanjian dengan Pelanggan Awan Peringkat 1 Berpangkalan di A.S. yang Baharu; dan Memberikan Kemas Kini tentang perhubungan dengan Sequential Technology International


BRIDGEWATER, N.J., Nov. 07, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Synchronoss Technologies, Inc. (NASDAQ: SNCR), peneraju utama dan penginovasi dalam platform dan produk awan, pemesejan digital dan IoT hari ini mengumumkan hasil kewangan bagi suku tahun ketiga yang berakhir pada 30 September 2019.

Glenn Lurie, presiden dan ketua pegawai eksekutif syarikat itu menyatakan “Setakat ini, tahun 2019 merupakan tahun yang amat sibuk bagi Synchronoss dan platform kami berfungsi dengan baik untuk pelanggan baharu, rakan kongsi baharu dan pendapatan bagi setiap satu. Kami telah mengumumkan kerjasama dengan syarikat utama dalam industri TMT, seperti Amazon, AT&T, BT, Microsoft, Rackspace dan lain-lain yang menerima penyelesaian Synchronoss untuk mempercepat pertumbuhan pendapatan, mengurangkan kos dan mempercepat transformasi digital. Kebanyakan kerjasama ini merupakan model perkongsian pendapatan berasaskan kejayaan yang dijangka akan memacu pendapatan yang bermakna dan penting untuk syarikat pada tahun 2020 dan seterusnya.”

Luri menambah, “Kami amat teruja untuk mengumumkan urus janji awan baharu yang ketiga untuk tahun ini, kali ini dengan pembawa Peringkat 1 berpangkalan di A.S. utama. Pelanggan baharu ini, bersama-sama dengan urus janji awan baharu yang diumumkan terdahulu, menunjukkan bahawa perkhidmatan awan label putih Synchronoss merupakan perkhidmatan yang pembawa perlukan sementara mereka bersedia untuk pelancaran selular 5G secara meluas dan terus mencari sumber baharu pendapatan dan kebolehuntungan.”

David Clark, Ketua Pegawai Kewangan berkata, “Sementara Sequential Technology International (STI) menilai alternatif strategik, berdasarkan proses ini kami telah memutuskan untuk mengambil pendekatan yang lebih konservatif dalam perhubungan kewangan kami. Hasilnya, dalam suku ketiga, kami telah menghapus kira $26 juta bagi akaun belum diterima berkaitan STI yang kini dianggap tidak dapat dikutip. Perhubungan pendapatan dengan STI ini jatuh di bawah piawaian perakaunan pajakan baharu, oleh itu hapus kira itu diambil kira sebagai pelarasan kumulatif pada pendapatan yang dikenal pasti pada tahun 2018 dan 2019 dan dengan itu telah mengurangkan pendapatan GAAP pada suku tahun ketiga daripada $78.2 juta kepada $52.2 juta. Mulai sekarang, pendapatan suku tahun daripada STI akan dikenal pasti berdasarkan jumlah tunai yang kami kumpul dalam pembayaran untuk perkhidmatan kami, yang ketika ini dianggarkan bernilai antara $2.5-$3.0 juta setiap suku tahun. Kami yakin keadaan ini akan membolehkan pengurusan Synchronoss dan pelabur kami berfokus pada masa hadapan syarikat, khususnya pelaksanaan dan penyampaian transaksi yang telah kami umumkan pada tahun ini. Sebelum pelarasan pendapatan STI dibuat bagi tempoh sebelumnya, operasi kami lebih terarah kepada pendapatan asli dan panduan EBITDA bagi tahun tersebut.”

Sorotan suku tahun ketiga:

  • Tidak termasuk hapus kira pendapatan STI tidak berulang, pendapatan suku tahun sepatutnya ialah $78.2 juta. Hapus kira $26.0 juta bukan tunai bagi akaun belum diterima STI, yang diambil kira sebagai pelarasan kumulatif kepada pendapatan terdahulu di bawah piawaian perakaunan pajakan baharu, menjadikan pendapatan GAAP berjumlah $52.2 juta.
  • Kerugian bersih GAAP bagi suku tahun itu, termasuk $26 juta yang dihapus kira oleh STI ialah sebanyak $69.4 juta atau $1.70 sesaham, berbanding $54.5 juta atau $1.38 sesaham bagi suku tahu ketiga tahun sebelumnya. Tidak termasuk hapus kira STI, kerugian bersih Bukan GAAP yang disebabkan oleh Synchronoss ialah $25.3 juta atau 62 sen sesaham, berbanding $33.5 juta pada suku tahun lalu atau 84 sen sesaham.
  • Synchronoss menyampaikan $5.8 juta EBITDA dilaraskan, berbanding $9.4 juta bagi suku ketiga tahun 2018.
  Three Months Ended September 30,
$000s20192018% Change
Revenues$52,210 $83,286 (37.3)%
Non-GAAP Revenue Excluding STI Write-Down78,210 83,286   (6.0)%
Net Loss(69,432)(54,529)(27.3)%
Non-GAAP Net Loss From Cont. Ops. Attributable to Synchronoss(25,361)(33,457)24.2%
Adjusted EBITDA5,799 9,360 (38.0)%


  Nine Months Ended September 30, 
$000s20192018% Change 
Revenues$218,161 $243,737  (10.5)%
Non-GAAP Revenue Excluding STI Write-Down  244,161  243,737   0.2
Net Loss(122,049)(141,839) 14.0 %
Non-GAAP Net Loss From Cont. Ops. Attributable to Synchronoss  (51,276) (75,005) 31.6
Adjusted EBITDA21,098 (1,413)  NM 

Kemas Kini Baharu Perniagaan

Perjanjian dan kerjasama pelanggan baharu yang telah disempurnakan oleh syarikat itu sejak pengumuman pendapatan terakhir termasuklah:

  • Pelanggan awan Peringkat 1 baharu berpangkalan di A.S. utama diumumkan hari ini, yang dijangka melancarkan perkhidmatan awan label putih Synchronoss pada tahun 2020.
  • Kerjasama dengan Accruent, pembekal utama dunia bagi penyelesaian pengurusan sumber fizikal, akan menggabungkan kepakaran Synchronoss dalam analitis bangunan pintar dengan sistem pemantauan aset Accruent. Kerjasama ini akan menghasilkan wawasan bernilai dan kecekapan untuk perusahaan yang merentasi kemudahan dan mengembangkan keberkesanan penyelesaian IoT perusahaan dengan meluas.
  • Surat hasrat dengan CityFM untuk menggabungkan kepakaran mereka dalam kejuruteraan pengurusan kemudahan dengan kepakaran Synchronoss dalam analitis perisian bagi mencipta tawaran pengurusan kemudahan IoT akhir ke akhir yang boleh diskala dan dijangka akan memacu kecekapan yang lebih hebat.
  • Indosat Ooredoo, pembekal perkhidmatan telekomunikasi utama di Indonesia telah memilih Platform Pengalaman Digital (DXP) Synchronoss untuk menyampaikan pengalaman pengguna disatukan dan saling dihubungkan untuk pelanggan yang merentasi semua saluran keterlibatan. Platform Synchronoss juga akan menyokong projek “ekosistem ekonomi digital masa hadapan” Indosat Ooredoo, sebuah inisiatif seluruh negara untuk menggalakkan kerjasama dan membangunkan idea, produk dan cara penggunaan baharu yang melibatkan teknologi IoT untuk memacu pertumbuhan ekonomi.
  • British American Tobacco (BAT) melancarkan perintis berbilang negara bagi Platform Pengalaman Digital Synchronoss di 25 daripada keseluruhan 2,000 lokasi runcit di Eropah. Penyelesaian DXP Synchronoss akan memberikan BAT keupayaan untuk mereka bentuk, mengerah, mengurus dan mengoptimumkan perjalanan pelanggan dengan cepat sambil memberikan pengalaman disatukan merentasi semua lokasi runcit milik syarikat itu. Ini merupakan pengerahan DXP Synchronoss yang pertama di luar pangkalan pelanggan TMT yang tradisional dan dijangkakan dapat menyediakan penggunaan bukti berkuasa bagi peruncit dengan kedai fizikal tradisional.
  • Pengerahan langsung pertama yang menggunakan DXP Synchronoss dengan Amazon sedang dijalankan dengan pembawa di Singapura dan Mexico. Pembawa ini sedang dalam proses disepadukan dengan Amazon dan dijangka memulakan penawaran perkhidmatan Amazon pada suku tahun keempat. Tiga pengerahan Amazon yang lain sedang dijalankan dan kami menjangkakan beberapa pengerahan besar pada tahun 2020 dan seterusnya.
  • Rackspace telah menandatangani perjanjian selama tiga tahun untuk mengerahkan penyelesaian Bangunan Pintar Synchronoss di lima kemudahan syarikat itu di Amerika Utara, termasuk “The Castle” iaitu ibu pejabat global Rackspace dengan keluasan 1.2 juta kaki persegi di San Antonio, Texas.
  • Selain itu, Rackspace telah melesenkan platform Analitis Kewangan syarikat itu untuk mengurus kos dan menyediakan kebolehlihatan serta memberikan penjimatan dengan menyemak dan mengesahkan ketepatan perbelanjaan dan invois rakan kongsi pihak ketiga yang terbesar dan paling rumit.

Penyelarasan hasil GAAP kepada hasil bukan GAAP telah dinyatakan dalam jadual penyata kewangan yang disertakan siaran akhbar ini. Penerangan ukuran ini dimasukkan di bawah tajuk "Ukuran Kewangan Bukan GAAP."

Butiran Panggilan Persidangan

Synchronoss akan mengadakan panggilan persidangan pada hari Isnin, 4 November 2019 pada pukul 5:00 petang (ET) untuk membincangkan hasil kewangan syarikat. Untuk mengakses panggilan ini, dail 1-201-493-6784. Selain itu, siaran web langsung panggilan persidangan itu tersedia di halaman Investor Relation pada laman web syarikat di www.synchronoss.com.

Selepas panggilan persidangan, main semula siaran web akan tersedia untuk masa terhad di 1-412-317-6671. Kod laluan main semula ialah 13695428. Arkib siaran web panggilan persidangan ini juga tersedia di halaman Investor Relation di laman web syarikat di www.synchronoss.com.

Ukuran Kewangan Bukan GAAP

Synchronoss telah menyediakan maklumat kewangan terpilih dalam siaran ini yang tidak disediakan menurut GAAP. Maklumat ini merangkumi pendapatan, keuntungan kasar, pendapatan (kerugian) operasi, pendapatan (kerugian) bersih, kadar cukai efektif, pendapatan (kerugian) sesaham dan aliran tunai daripada aktiviti operasi bukan GAAP sejarah. Synchronoss menggunakan ukuran kewangan bukan GAAP ini secara dalaman untuk menganalisis hasil kewangan syarikat dan percaya ukuran itu berguna untuk pelabur sebagai tambahan pada ukuran GAAP dalam menilai prestasi operasi. Synchronoss yakin bahawa penggunaan ukuran kewangan bukan GAAP ini menyediakan alat tambahan untuk kegunaan pelabur dalam menilai hasil dan aliran operasi yang berterusan dan dalam membandingkan hasil kewangan syarikat itu dengan syarikat lain dalam industri yang sama yang kebanyakannya membentangkan ukuran kewangan bukan GAAP yang serupa kepada pelabur. Seperti yang dinyatakan, hasil kewangan bukan GAAP yang dibincangkan di atas menambah semula perbelanjaan pampasan berasaskan saham nilai saksama, kos berkaitan pengambilalihan yang merangkumi kos penyepaduan, perbelanjaan pajakan penstrukturan semula dan tamat penggunaan, perbelanjaan pampasan tertangguh yang berkaitan untuk mendapat hasil keluar dan pelunasan aset tak ketara yang dikaitkan dengan pengambilalihan dan juga sesetengah pelarasan tidak berulang.

Ukuran kewangan bukan GAAP tidak patut diambil kira secara berasingan daripada atau sebagai gantian bagi maklumat kewangan yang disediakan menurut GAAP. Pelabur digalakkan untuk menyemak penyelarasan ukuran bukan GAAP ini dengan ukuran kewangan GAAP yang paling dapat dibandingkan secara langsung seperti yang diperincikan di atas. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, penyelarasan hasil GAAP kepada hasil bukan GAAP telah dinyatakan dalam jadual penyata kewangan yang disertakan dalam siaran akhbar ini.

Tentang Synchronoss Technologies, Inc.

Synchronoss mentransformasikan cara syarikat menghasilkan pendapatan baharu, mengurangkan kos dan menggembirakan pelanggan mereka dengan produk awan, pemesejan, digital dan IoT yang menyokong jutaan pelanggan di seluruh dunia. Teknologi yang baharu yang selamat, boleh diskala dan berinovatif, perkongsian dipercayai dan warga yang berbakat di Synchronoss mengubah cara pelanggan TMT mengembangkan perniagaan mereka. Untuk maklumat lanjut, lawati kami di www.synchronoss.com.

Pernyataan Prospektif

Siaran akhbar ini mengandungi pernyataan berkaitan Synchronoss dan jangkaan, rancangan dan prospek pada masa hadapan yang membentuk "pernyataan prospektif" dengan makna seperti yang terkandung dalam Private Securities Litigation Reform Act 1995. Bagi tujuan ini, pernyataan yang terkandung di sini yang bukan pernyataan fakta sejarah boleh dianggap sebagai pernyataan prospektif. Tanpa mengehadkan perkara yang dinyatakan sebelum ini, perkataan “mungkin”, “perlu”, “menjangka”, “merancang”, “menjangkakan”, “boleh”, “berniat”, “percaya”, “kemungkinan” atau “terus” atau ungkapan lain yang serupa bertujuan untuk mengenal pasti pernyataan prospektif. Synchronoss telah mendasarkan pernyataan prospektif ini secara umumnya pada jangkaan dan unjuran semasa tentang peristiwa pada masa hadapan dan aliran kewangan yang dipercayai boleh mempengaruhi perniagaan, keadaan kewangan dan hasil operasi Syarikat. Pernyataan prospektif ini hanya memberikan gambaran mulai tarikh siaran akhbar ini dan tertakluk pada beberapa risiko, ketidakpastian dan anggapan, termasuk tetapi tidak terhad kepada risiko berkaitan keupayaan Syarikat untuk mengekalkan atau meningkatkan pendapatan daripada pelanggan besar dan menjana pendapatan daripada pelanggan baharu, jangkaan Syarikat berkenaan perbelanjaan dan pendapatan, kecukupan sumber tunai Syarikat dan keupayaan untuk memenuhi atau membiayai semula kewajipan hutang sedia ada, strategi pertumbuhan Syarikat, aliran dan cabaran yang dijangkakan dalam perniagaan dan pasaran yang Syarikat beroperasi, jangkaan Syarikat tentang keperluan kawal selia persekutuan, negeri dan asing, saman terhadap Syarikat yang belum selesai yang dinyatakan dalam pemfailan SEC yang terbaru dan risiko dan faktor lain yang dinyatakan dalam bahagian “Risk Factors” dan “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations” dalam Laporan Kewangan Syarikat pada Form 10-K bagi tahun berakhir 31 Disember 2018 yang difailkan dengan SEC dan tersedia di laman web SEC di www.sec.gov. Syarikat tidak menanggung sebarang kewajipan untuk mengemas kini sebarang pernyataan prospektif yang terkandung dalam siaran akhbar ini berikutan maklumat baharu, peristiwa pada masa hadapan atau selainnya.

Maklumat Hubungan:

Pelabur:
Joe Crivelli,
Naib Presiden, Hubungan Pelabur
908-566-3131
investor@synchronoss.com

Media:                                                
CCgroup
AS: Diane Rose, +1 727-238-7567 atau Antarabangsa: Anais Merlin, +44 20 3824 9219                                   
synchronoss@ccgrouppr.com

SYNCHRONOSS TECHNOLOGIES, INC.
KUNCI KIRA-KIRA DISATUKAN RINGKAS
(Belum Diaudit) (Dalam ribu)

  September 30, 2019 December 31, 2018
ASSETS    
Current assets:    
Cash and cash equivalents $19,193  $103,771 
Restricted cash 21  6,089 
Marketable securities, current 897  28,230 
Accounts receivable, net of allowances for bad debt of $3,318 and $4,599 at September 30, 2019 and December 31, 2018, respectively 73,574  102,798 
Prepaid expenses 17,096  45,058 
Other current assets 4,934  8,508 
Total current assets 115,715  294,454 
Restricted cash    
Marketable securities, non-current   6,658 
Property and equipment, net 35,631  67,937 
Operating lease right-of-use assets 55,308   
Goodwill 220,367  224,899 
Intangible assets, net 81,172  98,706 
Other assets 7,769  8,982 
Equity method investment   1,619 
Total assets $515,962  $703,255 
LIABILITIES AND STOCKHOLDERS’ EQUITY    
Current liabilities:    
Accounts payable $15,496  $13,576 
Accrued expenses 54,219  59,545 
Deferred revenues, current 53,789  57,101 
Short-term convertible debt, net of debt issuance costs   113,542 
Mandatorily redeemable financial instrument    
Total current liabilities 123,504  243,764 
Lease financing obligation   9,494 
Operating lease liabilities, non-current 62,863   
Long-term convertible debt, net of debt issuance costs    
Deferred tax liabilities 1,270  1,347 
Deferred revenues, non-current 34,018  59,841 
Other non-current liabilities 4,624  10,797 
Redeemable noncontrolling interest 12,500  12,500 
Commitments and contingencies    
Series A Convertible Participating Perpetual Preferred Stock, $0.0001 par value; 10,000 shares authorized; 210 shares issued and outstanding at September 30, 2019 192,596  176,603 
Stockholders’ equity:    
Common stock, $0.0001 par value; 100,000 shares authorized, 51,608 and 49,836 shares issued; 44,446 and 42,674 outstanding at September 30, 2019 and December 31, 2018, respectively 5  5 
Treasury stock, at cost (7,162 and 7,162 shares at September 30, 2019 and December 31, 2018, respectively) (82,087) (82,087)
Additional paid-in capital 528,734  534,673 
Accumulated other comprehensive loss (33,880) (30,383)
Accumulated deficit (328,185) (233,299)
Total stockholders’ equity 84,587  188,909 
Total liabilities and stockholders’ equity $515,962  $703,255 

SYNCHRONOSS TECHNOLOGIES, INC.
PENYATA OPERASI DISATUKAN RINGKAS
(Belum Diaudit)
(Dalam ribu, kecuali data sesaham)

 Three Months Ended September 30, Nine Months Ended September 30,
 2019 2018 2019 2018
        
Net revenues$52,210  $83,286   $218,161  $243,737 
Costs and expenses:       
Cost of revenues35,602  43,714   107,958  127,788 
Research and development18,575  18,684   57,282  59,789 
Selling, general and administrative30,536  27,320   82,862  99,368 
Restructuring charges(39) 4,539   738  8,425 
Depreciation and amortization18,508  23,658   58,920  70,330 
Total costs and expenses103,182  117,915  307,760  365,700 
Loss from continuing operations(50,972) (34,629) (89,599) (121,963)
Interest income228  203  716  7,518 
Interest expense(203) (1,370) (1,251) (3,935)
Gain on extinguishment of debt5    822   
Other (expense) income, net(422) (13,439) 17  (9,180)
Equity method investment (loss) income  283  (1,619) 71 
Loss from continuing operations, before taxes(51,364) (48,952) (90,914) (127,489)
(Provision) benefit for income taxes(9,849) 2,308  (6,614) 1,604 
Net loss(61,213) (46,644) (97,528) (125,885)
Net loss attributable to redeemable noncontrolling interests(25) (422) (931) 2,122 
Preferred stock dividend(8,194) (7,463) (23,590) (18,076)
Net loss attributable to Synchronoss$(69,432) $(54,529) $(122,049) $(141,839)
        
Earnings per share:       
Basic$(1.70) $(1.38) $(3.01) $(3.51)
Diluted$(1.70) $(1.38) $(3.01) $(3.51)
Weighted-average common shares outstanding:       
Basic40,910  39,612  40,564  40,405 
Diluted40,910  39,612  40,564  40,405 

SYNCHRONOSS TECHNOLOGIES, INC.
PENYATA ALIRAN TUNAI DISATUKAN RINGKAS
 (Dalam ribu) (Belum Diaudit)

 Nine Months Ended September 30,
 2019 2018
Operating activities:   
Net loss$(97,528) $(125,885)
Adjustments to reconcile Net Loss to net cash used in operating activities:   
Depreciation and amortization58,921  70,330 
Change in fair value of financial instruments  (3,849)
Amortization of debt issuance costs272  1,060 
(Gain) loss on extinguishment of debt(822)  
Accrued PIK interest*  (7,037)
Allowance for loan losses*  18,225 
(Earnings) loss from equity method investments*1,619  (71)
Loss (Gain) on disposals15  277 
Amortization of bond premium(34) 75 
Deferred income taxes(25) (1,648)
      
Stock-based compensation17,033  22,040 
 Cumulative adjustment to STI receivable26,044   
ROU Asset Impairment6,268   
Changes in operating assets and liabilities:   
Accounts receivable, net of allowance for doubtful accounts3,180  28,789 
Prepaid expenses and other current assets34,052  (12,844)
Other assets1,966  947 
Accounts payable2,615  8,195 
Accrued expenses(9,418) (24,539)
Other liabilities(3,736) (3,886)
      
Deferred revenues(28,583) (30,841)
Net cash provided by (used for) operating activities11,839  (60,662)
Investing activities:   
Purchases of property and equipment(7,077) (8,565)
Purchases of capitalized software(9,289) (11,012)
Purchases of marketable securities available for sale(47,703) (15,784)
Maturity of marketable securities available for sale81,794  3,050 
Business acquired, net of cash  (9,734)
Net cash used for investing activities17,725  (42,045)
Financing activities:   
Extinguishment of outstanding Convertible Senior Notes(112,993)  
Proceeds from issuance of preferred stock  86,220 
Preferred dividend payment(7,075)  
Payments for finance leases(925) (1,018)
Net cash (used for) provided by financing activities(120,993) 85,202 
Effect of exchange rate changes on cash783  (1,805)
Net decrease in cash, restricted cash and cash equivalents(90,646) (19,310)
Cash, restricted cash and cash equivalents, beginning of period109,860  246,125 
Cash, restricted cash and cash equivalents, end of period$19,214  $226,815 

SYNCHRONOSS TECHNOLOGIES, INC.
PENYELARASAN UKURAN KEWANGAN GAAP KEPADA BUKAN GAAP
(Dalam ribu, kecuali data sesaham)
(Belum Diaudit)

  Three Months Ended Sep 30, Nine Months Ended Sep 30,
  2019 2018 2019 2018
Non-GAAP financial measures and reconciliation:        
GAAP Revenue $52,210  $83,286  $218,161  $243,737 
Less: Cost of revenues 35,602  43,714  107,958  127,788 
Gross Profit 16,608  39,572  110,203  115,949 
Add / (Less):        
Stock-based compensation expense 803  1,035  2,147  3,447 
Restructuring and cease-use lease expense 141    405   
Cumulative adjustment to STI receivable 26,044    26,044   
Adjusted Gross Profit $43,596  $40,607  $138,799  $119,396 
Adjusted Gross Margin 83.5% 48.8% 63.6% 49.0%
         
GAAP loss from continuing operations (50,972) (34,629) (89,599) (121,963)
Add / (Less):        
Stock-based compensation expense 6,000  7,216  17,028  22,038 
Acquisition costs   38  (230) 149 
Restructuring and cease-use lease expense 6,215  4,539  7,429  8,425 
Amortization expense 5,808  8,472  19,072  25,122 
Cumulative adjustment to STI receivable 26,044    26,044   
One-Time Expenses due to Restatement, etc. 4  3,638  1,506  19,608 
Non-GAAP loss from continuing operations $(6,901) $(10,726) $(18,750) $(46,621)
         
GAAP Net loss attributable to Synchronoss $(69,432) $(54,529) $(122,049) $(141,839)
Add / (Less):        
Stock-based compensation expense 6,000  7,216  17,028  22,038 
Acquisition costs   38  (230) 149 
Restructuring and cease-use lease expense 6,215  4,539  7,429  8,425 
Amortization expense 5,808  8,472  19,072  25,122 
Non-GAAP Expenses attributable to Non-Controlling Interest   (523) (76) (1,269)
One-Time Expenses due to Restatement, etc. 4  3,638  1,506  19,608 
Cumulative adjustment to STI receivable 26,044    26,044   
Income Tax Effect at Statutory Tax Rates   (2,308)   (7,239)
Non-GAAP Net loss from continuing operations attributable to Synchronoss $(25,361) $(33,457) $(51,276) $(75,005)
         
Diluted Non-GAAP Net loss from continuing operations per share $(0.62) $(0.84) $(1.26) $(1.86)
         
Weighted shares outstanding - Basic 40,910  39,612  40,564  40,405 

SYNCHRONOSS TECHNOLOGIES, INC.
PENYELARASAN UKURAN KEWANGAN GAAP KEPADA BUKAN GAAP
(Dalam ribu, kecuali data sesaham)
(Belum Diaudit)

  Three Months Ended Nine Months Ended
  Sep 30, 2018 Dec 31, 2018 Mar 31, 2019 Jun 30, 2019 Sep 30, 2019 Sep 30, 2019 Sep 30, 2018
               
Net (loss) income attributable to Synchronoss $(54,529) $(101,909) $(27,587) $(25,030) $(69,432) $(122,049) $(141,839)
Add / (Less):              
Restructuring and cease-use lease expense 4,539  3,950  740  474  6,215  7,429  8,425 
Net change in contingent consideration obligation              
Depreciation and amortization 23,658  47,324  20,143  20,269  18,508  58,920  70,330 
Interest income (203) (252) (189) (299)  ( 228) (716) (7,518)
Interest Expense 1,370  976  585  463  203  1,251  3,935 
Gain on Extinguishment of debt   (1,760) (387) (430)  ( 5) (822)  
Other Income (expense), net 13,439  65,737  (463) 24  422  (17) 9,180 
Equity method investment income (loss), net (283) 28,671  1,243  376    1,619  (71)
Benefit for income taxes (2,308) (16,290) (1,391) (1,844) 9,849  6,614  (1,604)
Net (loss) income attributable to noncontrolling interests 422  (6,715) 313  593  25  931  (2,122)
Preferred dividend 7,463  7,517  7,537  7,859  8,194  23,590  18,076 
Stock-based compensation expense 7,216  5,566  5,554  5,474  6,000  17,028  22,038 
Acquisition costs 38  109  (188) (42)   (230) 149 
Integration              
Cumulative adjustment to STI receivable         26,044  26,044   
One-Time Expenses due to Restatement, etc. 3,638  800  720  782  4  1,506  19,608 
Net income from discontinued operations, net of taxes   (18,288)          
Reclassification of expenses 4,900             
Adjusted EBITDA (non-GAAP) $9,360  $15,436  $6,630  $8,669  $5,799  $21,098  $(1,413)


  Three Months Ended Sep 30, Nine Months Ended Sep 30,
  2019 2018 2019 2018
Net Cash (used in) provided by operating activities $(6,725)  $10,719  $11,839  $(60,662)
Add / (Less):        
Capitalized software (3,330)  (2,811) (9,289) (11,012)
Property and equipment (2,137  (4,745) (7,077) (8,565)
Free Cashflow $(12,192)  $3,163  $(4,527) $(80,239)
Add: One-Time Expenses due to Restatement, etc. 4   3,638  1,506  19,608 
Adjusted Free Cashflow $(12,188)  $6,801  $(3,021) $(60,631)