Leden van het Black Hat Europe Review Board voorspellen in 2020 een toename van aanvallen op hardware, ARM-gebaseerde apparaten en cyberfysieke systemen

Briefings over deze aanvallen worden gepresenteerd op Black Hat Europe 2019

SAN FRANCISCO, Nov. 08, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Black Hat, 's werelds grootste organisator van informatiebeveiligingsevenementen, belicht vandaag de prognoses van leden van de Black Hat Europe Review Board over de technologie, systemen en aanvallen die naar verwachting in 2020 de informatiebeveiligingsbranche zullen domineren. Er is voorspeld dat aanvallen op hardware, op ARM gebaseerde apparaten en cyberfysieke systemen in 2020 bijzonder belangrijke aandachtsgebieden zijn die worden besproken op de komende Black Hat Europe, die op 2-5 december in Londen, Engeland, plaatsvindt.

Wijdverbreide hardwareaanvallen
Hardwaregerelateerde aanvallen werden eerder beschouwd als uitzondering, maar volgens Daniel Cuthbert, Global Head of Security Research voor Banco Santander, worden hardwareaanvallen in 2020 steeds gebruikelijker.

"Met de opkomst van de makercultuur en toegang tot goedkope hardware en ontwerpen is de effectiviteit van hardwaregebaseerde aanvalsmethoden om toegang te krijgen of te ondermijnen verbeterd," aldus Cuthbert. "Consumenten lijken erop te vertrouwen dat hun fysieke apparaten geen schadelijke componenten bevatten, maar dit vertrouwen kan in de toekomst een probleem vormen."

Gerelateerde briefings van Black Hat Europe 2019:

ARM-gebaseerde apparaten beveiligen en exploiteren
IoT-exploitatie is steeds belangrijker geworden naarmate het marktaandeel van ARM-gebaseerde apparaten groter wordt en andere processors in traditionele computeromgevingen zoals desktops, laptops en serversystemen worden vervangen. Volgens Maria Markstedter, onafhankelijk beveiligingsonderzoeker en trainer, is het mogelijk om op ARM gebaseerde apparaten in 2020 nader te bekijken.

"Met de nieuwe releases van Windows op ARM en de geruchten dat Apple Intel-processors vervangt door ARM-processors, verwacht ik een toename in het aantal mensen dat zowel op ARM gebaseerde apparaten beveiligt als benut," aldus Markstedter.

Gerelateerde briefings van Black Hat Europe 2019:

Cyberfysieke systeemhacks in de praktijk
Volgens Stefano Zanero, Associate Professor bij Politecnico di Milano, kan het aantal cyberfysieke systeemhacks in de toekomst toenemen:

Zanero zegt: "Experts op het gebied van informatiebeveiliging weten al geruime tijd dat cyberfysieke systemen, met name in de industriële en automotive-wereld, maar ook in medische apparaten, zijn ontworpen voor een andere omgeving en een ander dreigingsmodel. We hebben nu het moment bereikt dat we geen tijd meer hebben om die systemen opnieuw te ontwerpen, zodat ze niet meer bestand zijn tegen de doelen van moderne aanvallers."

Gerelateerde briefings van Black Hat Europe 2019:

Ga naar blackhat.com/eu-19/briefings/schedule/index.html om de volledige lijst met briefings te bekijken

De Black Hat Europe Review Board bestaat uit de meest geloofwaardige en gerenommeerde beveiligingsprofessionals in de branche en innovators op verschillende gebieden van de informatiebeveiligingscommunity. De Review Board adviseert Black Hat over de strategische richting, het beoordelen en programmeren van conferentiecontent en het bieden van ongeëvenaard inzicht in de onderzoekscommunity. Meer informatie over de Review Board vindt u hier: blackhat.com/eu-19/review-board.html

De hoofdsponsoren van Black Hat Europe 2019 zijn:
Diamantsponsoren: Lenovo; Platinumsponsoren: Facebook, Immersive Labs, KnowBe4, Qualys, Recorded Future; Gold Sponsors: Allied Telesis, Claranet Cyber Security & NotSoSecure, Cloudflare, CrowdStrike, Cyxtera, Darktrace, Elastic, Endace, IBM Security, Jacobs, QA Ltd, SolarWinds, Synopsys, ThreatSpike Labs, Varonis. Ga voor een volledige lijst met sponsoren naar: blackhat.com/eu-19/event-sponsors.html

Toekomstige datums en evenementen van Black Hat

• Black Hat Europe 2019, Londen, VK, 2-5 december
  • Black Hat Asia 2020, Singapore, 31 maart - 3 april
  • Black Hat USA 2020, Las Vegas, NV, 1-6 augustus

Over Black Hat
Black Hat voorziet deelnemers al meer dan 20 jaar van het allernieuwste op het gebied van onderzoek, ontwikkeling en trends met betrekking tot informatiebeveiliging. Deze grootschalige, wereldwijde evenementen en trainingen zijn gebaseerd op de behoeften van de beveiligingscommunity, die ernaar streeft de allerbesten van de branche samen te brengen. Black Hat inspireert professionals op alle carrièreniveaus en stimuleert groei en samenwerking tussen academici, onderzoekers van wereldklasse en leiders in de publieke en particuliere sector. Black Hat-briefings en -trainingen worden jaarlijks gehouden in de Verenigde Staten, Europa en Azië. Ga voor meer informatie naar: blackhat.com. Black Hat wordt u aangeboden door Informa Tech.

Over Informa Tech
Informa Tech is een toonaangevende leverancier van geïntegreerde research, media, training en evenementen voor de wereldwijde technologische gemeenschap. We zijn een internationaal bedrijf met meer dan 600 collega's dat actief is in meer dan 20 markten. Ons doel is de technologiegemeenschap te inspireren om een betere digitale wereld te ontwerpen, bouwen en leiden via onderzoek, media, training en evenementmerken die informeren, opleiden en verbinden. Meer dan 7000 professionals abonneren zich op ons onderzoek, met 225.000 deelnemers die onze evenementen bezoeken, meer dan 18.000 studenten die elk jaar deelnemen aan onze trainingsprogramma's en bijna 4 miljoen mensen die elke maand onze digitale community's bezoeken. Meer informatie over Informa Tech.

Mediacontact:
Heather Donner