Oboya tecknar strategiskt ramavtal i Kina

Oboya Horticulture Industries AB (”Oboya” eller “Bolaget”) har genom sitt helägda dotterbolag i Kina tecknat ett ovillkorat ramavtal med ett ledande odlingsbolag inom industriell cannabis under pågående China International Import Expo mässa.

Oboya har tecknat ett ovillkorat ramavtal med ett ledande odlingsbolag inom industriell cannabis i Kina. Avtalet innebär ingen skyldighet till beställning. Som ett första steg i samarbetet ska en studie genomföras där kundens behov ska analyseras.

Det sammanlagda ordervärdet vid löpande beställningar under 2020 beräknas uppgå till ca 9,5 MCNY motsvarande ca 13,1 MSEK. Genom ramavtalet möjliggörs ett viktigt steg in på den växande marknaden för medicinsk cannabis och en utökad närvaro på den kinesiska odlingsmarknaden i stort.

Erik Penser Bank AB är Oboyas Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market. Tel: + 46 8-463 83 00, E-post: certifiedadviser@penser.se

För mer information, vänligen kontakta:

Robert Wu, VD Oboya Horticulture Industries AB (publ)
Tel: + 86 159 6983 5999
E-post: robert.wu@oboya.cc
Hemsida: www.oboya.se

Om Oboya Horticulture Industries AB

Oboya Horticulture har som mål att utvecklas till en världsledande totalleverantör inom dagliga förbrukningsvaror och logistikprodukter till odlingsindustrin samt konsumentprodukter för hemmaodling och inomhusmiljö. Produktion sker i fabriker i Kina, Vietnam, Polen och Kenya. Mer information om bolaget finns på www.oboya.se.

Pressmeddelande - Oboya tecknar strategisk ramavtal i Kina