Brødrene A & O Johansen A/S køber webshoppen LampeGuru ApS

til Nasdaq Copenhagen

Den 15. november 2019

Brødrene A & O Johansen A/S køber webshoppen LampeGuru ApS

Brødrene A & O Johansen A/S har indgået aftale om køb af samtlige anparter i LampeGuru ApS, CVR-nr. 36910704, der indenfor e-handel med lamper er en førende udbyder i Danmark med aktivitet i Norge.

LampeGuru ApS fortsætter som et selvstændigt datterselskab i Brødrene A & O Johansen-koncernen med fokus på salg af lamper til private.

Købet vil supplere Brødrene A & O Johansen-koncernens fokus på salg af tekniske installationsmaterialer til privatmarkedet. Steffen Andersen, der er LampeGurus ultimative ejer og stifter, fortsætter som administrerende direktør i LampeGuru ApS.

Jens Johansen bliver formand for bestyrelsen i LampeGuru ApS, og derudover indtræder Lars Kestner og Stefan Funch Jensen (begge direktører i AO) i selskabets bestyrelse.

LampeGuru ApS havde i 2018/19 et bruttoresultat på 5,4 mio. kr. og et resultat før skat på 2,4 mio. kr.

Købesummen består af kontante betalinger på 13 mio. kr. samt tre variable betalinger, der afhænger af selskabets fremtidige resultater (earn out-betalinger). De variable betalinger kan, såfremt de opstillede mål indfries, resultere i betaling af yderligere indtil 4,5 mio. kr. De variable betalinger vedrører regnskabsårene 2020 - 2022.

Af den kontante købesum på i alt 13 mio. kr. er 10 mio. kr. betalt dags dato. De resterende 3 mio. kr. vil forventeligt blive betalt i januar 2020. De variable betalinger på maksimalt 4,5 mio. kr. vil komme til udbetaling i perioden fra marts 2021 og frem til 2023 under forudsætning af, at de opstillede mål indfries.

Købet af LampeGuru ApS, der gennemføres med regnskabsmæssig virkning pr. 1. oktober 2019, vil ikke have en væsentlig effekt på resultat før skat i 2019.

BRØDRENE A & O JOHANSEN A/S

Niels A. Johansen                                                                                                     Henrik T. Krabbe
Adm. direktør                                                                                                           Finansdirektør

Vedhæftet fil