C-RAD öppnar nytt kontor i Shanghai, Kina

C-RAD informerar i dag att man öppnat ett nytt konto i high-tech-distriktet i Shanghai, Kina. Detta är ett steg på vägen mot ett av C-RADs mål - att vara närmare kunderna och öka kundservicen.

C-RADs nya kontor i Shanghai har öppnats för att skapa utrymme för den växande lokala organisationen, samt för att kunna bjuda in kunder för att presentera C-RADs teknologi i egna lokaler.

“Jag är stolt över att sätta upp ett filialkontor i Shanghai.” säger Kurt Wang, President C-RAD China, “C-RAD är hängivet sitt mål att tillhandahålla ytskanningslösningar av toppklass till kunderna, och leverera excellent service kring produkterna. Bland våra kinesiska kunder återfinns idag landets topprankade cancercenter och ledande Universitetssjukhus. En växande efterfrågan på kvalificerad cancervård driver intresset för våra avancerade ytskanningslösningar. Vi är dedikerade till att ha ett nära samarbete med våra kinesiska kunder och arbeta mot vårt gemensamma mål – att ge fler cancerpatienter i Kina tillgång till cancervård av högsta kvalitet.”

Att vara närmare våra kunder kommer att ge oss direkt feedback på våra lösningar och arbetsflödet på varje enskilt sjukhus. En del av vårt mål är att se till att varje installerat system används på bästa sätt för att underlätta arbetet för den kliniska personalen, säkerställa hög precision och därmed förbättra behandlingsresultaten. Detta går hand i hand med patientens komfort och säkerhet, vilket är vår högsta prioritet då det leder till en friskare patient efter behandlingen.

Det nya kontoret är ett stort steg på vägen då ytskanning är på väg att bli en ny vårdstandard. Vi arbetar hårt för att kunna erbjuda de bästa lösningarna med användarupplevelse och optimerat arbetsflöde i fokus. Genom ett nära samarbete med våra kinesiska kunder kommer de att bli ännu tryggare i sitt mål att erbjuda framgångsrika behandlingar, medan C-RAD tillhandahåller de bästa lösningarna i det fortsatta arbetet att bekämpa cancern.

About C-RAD

Om C-RAD

C-RAD utvecklar innovativa lösningar för användning inom avancerad strålbehandling. C-RAD-koncernen erbjuder produkter och lösningar inom patientpositionering, tumörlokalisering och strålbehandlingssystem. All produktutveckling bedrivs i tre helägda dotterbolag, C-RAD Positioning AB, C-RAD Imaging AB och C-RAD Innovation AB, alla belägna i Uppsala. Bolaget har för närvarande 60 anställda. C-RAD har grundat tre bolag för direktförsäljning: C-RAD Inc. i USA, C-RAD GmbH i Tyskland och C-RAD (Shanghai) Medical Devices Co Ltd i Kina. Det fransk-belgiska laserföretaget Cyrpa International SPRL är ett helägt dotterbolag vars verksamhet har integrerats.. C-RAD AB är noterat på NASDAQ Stockholm.
För mer information om C-RAD, besök www.c-rad.com

For further information:
Tim Thurn, CEO C-RAD AB, Phone +46-18-666930, Email investors@c-rad.com