Aktia tuo Google Payn asiakkaidensa käyttöön

Aktia laajentaa mobiilimaksamisen palveluvalikoimaansa ja tuo asiakkaidensa käyttöön Google Payn tänään 18.2. Jatkossa Aktian asiakkaat voivat muuttaa Android-älylaitteensa maksuvälineeksi ottamalla käyttöön Google Payn. Uudet maksutavat kasvattavat nopeasti suosiotaan, sillä Aktian teettämän tutkimuksen mukaan lähes kolmasosa suomalaisista voisi luopua käteisen käytöstä kokonaan.

Aktian asiakkaat voivat tänään 18.2. ottaa käyttöön Google Payn Android-älylaitteilleen.

”Asiakkaamme toivovat meiltä turvallisia, helppoja ja mutkattomia maksamisratkaisuja riippumatta siitä, minkä merkkistä älylaitetta he käyttävät. Siksi onkin hienoa tuoda Google Pay osaksi jo olemassa olevaa palveluvalikoimaamme ja näin laajentaa maksamisratkaisujamme Android-laitteille”, sanoo Alexhander Törnqvist, Aktian Head of Digital Services.

Aktian asiakkaat voivat maksaa Google Pay -palvelulla lähimaksupäätteissä, sovelluksissa ja verkkokaupoissa. Google Payn kautta voi tehdä ostoksia liittämällä sovellukseen pankki- tai luottokortin. Lisäksi Google Pay toimii suojatun ja salatun virtuaalisen korttinumeron avulla, joten asiakkaan varsinaiset korttitiedot pysyvät turvassa.

Lähes neljäsosa suomalaisista kokeillut älypuhelimella maksamista

Mobiilimaksaminen on perinteistä korttimaksamista nopeampi, turvallisempi ja helpompi maksutapa. Suomalaiset ovatkin jo ottaneet uudet maksutavat käyttöönsä: Aktian teettämän tutkimuksen mukaan lähes 50 prosenttia ostoista maksetaan lähimaksulla ja suomalaisista 23 prosenttia on maksanut ostoksiaan älypuhelimella. Samalla lähes kolmannes suomalaisista olisi valmiita luopumaan käteisen käytöstä.

”Mobiilimaksaminen kehittyy omaksi maksujärjestelmäkseen mobiiliteknologioiden kehittymisen myötä. Suosio kasvaa lähivuosina, tutkimuksemme mukaan 16 prosenttia aikoo ottaa mobiilimaksamisen käyttöön tämän vuoden aikana, mutta potentiaalia on enemmänkin. Uusien digiratkaisujen suosio voi kasvaa todella nopeasti, ja me haluamme tietysti olla eturintamassa vastaamassa tähän tarpeeseen”, Törnqvist sanoo.

Aktia haluaa tuoda jatkuvasti uusia ja laadukkaita digitaalisia maksamisen ratkaisuja asiakkailleen ja olla edelläkävijä maksamisessa ja uusien mobiiliratkaisujen käyttöönotossa. Viime vuonna Aktia toi markkinoille ensimmäisenä suomalaisena pankkina täysin digitaalisen ja mobiilin luottokortin, Aktia Digital Gold Creditin, jonka pystyy yhdistämään kaikkiin Aktian tarjoamiin mobiilimaksamisen ratkaisuihin.

Tutustu Google Payhin tarkemmin Aktian verkkosivuilla.

Lisätietoja:
Head of Digital Services, Aktia, Alexhander Törnqvist, +358 50 357 2643, alexhander.tornqvist@aktia.fi

Aktia on suomalainen varainhoitaja, pankki ja henkivakuuttaja, joka on luonut vaurautta ja hyvinvointia sukupolvelta toiselle jo 200 vuoden ajan. Palvelemme asiakkaitamme digitaalisten kanavien kautta kaikkialla ja kasvokkain toimipisteissämme pääkaupunkiseudulla sekä Oulun, Tampereen, Turun ja Vaasan seuduilla. Palkitun varainhoitomme rahastoja myydään myös kansainvälisesti instituutioasiakkaille. Työllistämme noin 800 henkilöä eri puolella Suomea. Aktian osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (AKTIA). aktia.com.