YLEISELEKTRONIIKKA OYJ:N HALLITUS MUUTTAA VOITONJAKOESITYSTÄÄN

YLEISELEKTRONIIKKA OYJ             Sisäpiiritiedote 18.3.2020 KLO 20:00

Yleiseletroniikka Oyj:n hallitus on tänään kokouksessaan päättänyt muuttaa voitonjakoesitystään johtuen Covid-19 -koronaviruspandemiasta, minkä uskotaan lisäävän epävarmuutta markkinoilla ja millä uskotaan olevan merkittäviä taloudellisia vaikutuksia Yleiselektroniikan toiminta-alueella.
Edellä mainituista syistä yhtiön hallitus on päättänyt muuttaa 14.2.2020 tilinpäätöstiedotteen yhteydessä antamaansa voitonjakoesitystä siten, että hallitus esittää yhtiökokoukselle, että osinkoa ei jaeta. Sen sijaan yhtiön hallitus ehdottaa yhtiökokoukselle, että hallitus valtuutetaan päättämään myöhemmin enintään 0,34 euron osingosta osaketta kohden. Valtuutus olisi voimassa seuraavaan varsinaiseen yhtiökokoukseen asti.

Espoossa, 18. päivänä maaliskuuta 2020

Yleiselektroniikka Oyj

Jakelu:
Helsingin pörssi,
keskeiset tiedotusvälineet,
www.yeint.fi

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Martti Yrjö-Koskinen
puh +358(0)40 6844 643

Yleiselektroniikka konserni lyhyesti:

Vuonna 1969 perustettu Yleiselektroniikka on Pohjois-Euroopan vanhimpia ammattielektroniikan myynti- ja jakeluyrityksiä.  Päätuotteita ovat elektroniikan komponentit sekä mittaus- ja testauslaitteet. Asiakkaitamme ovat elektroniikan valmistajat, huollot sekä tutkimus & tuotekehitys. Suomen ulkopuolella Yleiselektroniikka tunnetaan YE International nimellä.

Machinery on vuonna 1911 perustettu suomalainen tekninen tukkukauppa, joka tarjoaa markkinan johtavien päämiesten työkaluja ja -koneita, sekä ratkaisuja teollisiin koneisiin, generaattoreihin ja rakennuskoneisiin. Lisäksi Machinery tarjoaa sopimuskumppaneidensa tuotteiden kunnossapitoa ja huoltoa sekä asennettuja ratkaisuja. Machinery tuli osaksi Yleiselektroniikka konsernia maaliskuussa 2020.

Konserni toimii 5 maassa ja työllistää yli 300 työntekijää. Yleiselektroniikka Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.