MARIMEKKO OYJ:N VARSINAINEN YHTIÖKOKOUS – POIKKEUSJÄRJESTELYT

Marimekko Oyj, Lehdistötiedote, 23.3.2020 klo 9.30

Marimekko Oyj suhtautuu koronavirustilanteeseen vakavasti ja on siksi päättänyt ennalta ehkäisevistä toimista varsinaisessa yhtiökokouksessa, joka pidetään keskiviikkona 8.4.2020 klo 13 Finlandia-talossa Helsingissä.

• Turvallisuussyistä kaikkia osakkeenomistajia kehotetaan vahvasti osallistumaan yhtiökokoukseen valtakirjan välityksellä eikä saapumaan kokouspaikalle. Viranomaismääräysten ja -suositusten vuoksi paikalle tulevien osallistujien määrää joudutaan rajoittamaan. Marimekko noudattaa tarkasti kaikkia annettuja määräyksiä ja suosituksia.
  • Osakkeenomistajia, jotka ovat aiemmin ilmoittautuneet, mutta eivät aio osallistua edes valtakirjan välityksellä, pyydetään perumaan ilmoittautumisensa.
  • Yhtiökokousta voi seurata reaaliaikaisena verkossa yhtiön verkkosivuilla.
  • Kokous ja kaikki esitykset, mukaan lukien toimitusjohtajan katsaus, pidetään niin lyhyinä kuin mahdollista ja minimivaatimukset täyttävinä.
  • Yhtiökokoukseen osallistuvien hallituksen jäsenten määrä on rajoitettu minimiin.
  • Tilaisuudessa ei ole tarjoilua eikä mahdollisuutta keskustella yhtiön johdon kanssa.

Lisätietoja ja ohjeita valtakirjalla osallistumisesta ja äänestämisestä sekä valtakirjamalli löytyvät yhtiön verkkosivuilta: https://company.marimekko.com/fi/sijoittajat/hallinto/yhtiokokous/yhtiokokous-2020/

Marimekko seuraa tarkasti koronavirustilanteen kehittymistä sekä viranomaisten suosituksia ja päätöksiä ja päivittää tarvittaessa näitä ohjeita.

Lisätietoja:

Lakiasianjohtaja Tiina Lencioni, Marimekko, puh. 09 758 71/ tiina.lencioni@marimekko.com

JAKELU:
Keskeiset tiedotusvälineet

Marimekko on suomalainen lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2019 tuotteiden brändimyynti oli 251 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto 125 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on noin 150 eri puolilla maailmaa. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Aasian-Tyynenmeren alue. Konsernin palveluksessa on noin 450 henkeä. Yhtiön osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.marimekko.com