PRA Health Sciences mengembangkan sokongan kajian klinikal secara jauh dengan Platform Kesihatan Mudah Alih semasa pandemik COVID-19

Platform Kesihatan Mudah Alih PRA menyampaikan penyelesaian maya untuk tapak dan pesakit yang terlibat dalam percubaan


RALEIGH, N.C., March 26, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Sebagai respons terhadap pandemik COVID-19 global yang sedang berlaku, PRA Health Sciences hari ini mengumumkan pengembangan Platform Kesihatan Mudah Alih utama industrinya untuk pemantauan klinikal secara jauh, menambahkan beberapa keupayaan baharu yang menangani keperluan penaja untuk sokongan kajian maya COVID-19.

Platform Kesihatan Mudah Alih (MHP) PRA berhubung dengan pesakit di mana-mana sahaja mereka berada. Platform berasaskan aplikasi membenarkan penaja untuk melakukan apa-apa yang boleh dilakukan di pejabat doktor atau tapak klinik, secara maya. Keupayaan baharu yang telah ditambahkan untuk menangani COVID-19 direka bentuk untuk menyokong penaja percubaan klinikal dan tapak yang menyertai kajian klinikal dengan membenarkan mereka untuk menyambung dan menyelaras dengan pesakit yang tidak lagi dapat pergi ke tapak kerana pandemik semasa. Selain itu, aplikasi mudah alih juga boleh dikerahkan untuk beralih daripada kajian berasaskan kertas yang tradisional kepada kajian tanpa tapak yang terpencar agar penjagaan perubatan dan penilaian pesakit boleh diteruskan semasa rangka masa kajian kritikal.

Aplikasi mudah alih menampilkan aplikasi web pentadbiran untuk penyelidik dan tapak, aplikasi mudah alih yang boleh dimuat turun untuk pesakit, membolehkan tapak untuk:

  • Mendapatkan ePersetujuan/persetujuan semula pesakit untuk penggunaan aplikasi mudah alih
  • Mengumpulkan borang persetujuan daripada pesakit untuk membenarkan penghantaran produk percubaan melalui penghantar pihak ketiga
  • Membuat penjadualan secara jauh dan melakukan rundingan video dengan pesakit
  • Memanfaatkan alat tinjauan mudah alih untuk memberikan wawasan masa nyata kepada penyelidik kajian untuk tindakan yang boleh diambil

“Sementara pandemik COVID-19 berterusan, pesakit akan semakin sukar berjumpa profesional perubatan mereka secara bersemuka atau mematuhi protokol klinikal yang memerlukan lawatan ke tapak dan hospital. Cabaran yang sama dan sukar ialah keupayaan untuk tapak kekal termaklum tentang kedua-dua pesakit percubaan serta pesakit COVID-19,” kata Kent Thoelke, Naib Presiden Eksekutif dan Ketua Pegawai Saintifik di PRA Health Sciences. “Penyelesaian mudah alih dan secara jauh ini membolehkan kajian kritikal untuk diteruskan, setakat yang dibenarkan garis panduan protokol dan kawal selia, dan memastikan keselamatan dan kesejahteraan pesakit boleh dikekalkan pada masa penjarakkan sosial dan mengurangkan beban pada sistem penjagaan kesihatan kita adalah penting dalam perjuangan menentang COVID-19.”

Aplikasi mudah alih ini mempunyai keupayaan untuk mengumpulkan persetujuan termaklum dan e-tandatangan, dan melengkapkan hasil yang dilaporkan pesakit — terus dari telefon atau tablet peribadi pesakit. Menggunakan peranti disambungkan, aplikasi juga boleh mengumpulkan data penjagaan kesihatan rumah dan menyertakan data tersebut dalam sumber untuk percubaan klinikal.

Platform Kesihatan Mudah Alih PRA dibina dengan mengambil kira setiap percubaan khusus dan boleh dikerahkan dengan pantas dalam masa seminggu atau kurang. Bergantung pada keadaan penyakit, populasi pesakit, dan sasaran penaja, pakar teknologi klinikal PRA akan membantu untuk menentukan ciri yang paling berkenaan untuk setiap percubaan hibrid atau terpencar yang khusus.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang Platform Kesihatan Mudah Alih PRA lawati https://prahs.com/pra-mobile-health-platform.  Hubungi pasukan kami di sini: https://prahs.com/contact/virtual.

PERIHAL PRA HEALTH SCIENCES

PRA (NASDAQ: PRAH) merupakan salah sebuah organisasi penyelidikan kontrak global utama melalui pendapatan, menyediakan pembangunan klinikal yang disumber luar dan perkhidmatan penyelesaian data kepada industri bioteknologi dan farmaseutikal. Platform pembangunan klinikal global PRA merangkumi lebih daripada 75 pejabat merentas Amerika Utara, Eropah, Asia, Amerika Latin, Afrika Selatan, Australia dan Timur Tengah, dan memiliki lebih 17,500 pekerja di seluruh dunia. Sejak tahun 2000, PRA telah mengambil bahagian dalam kira-kira 4,000 percubaan klinikal di seluruh dunia. Selain itu, PRA mengambil bahagian dalam ujian penting atau sokongan yang berjaya memperoleh kelulusan daripada Pentadbiran Makanan dan Ubatan A.S. atau pengawal selia antarabangsa untuk lebih 95 ubat.

PERTANYAAN PELABUR: InvestorRelations@prahs.com

PERTANYAAN MEDIA:
Laurie Hurst, Pengarah, Komunikasi dan Perhubungan Awam
HurstLaurie@prahs.com, +1.919.786.8435