Saniona bjuder in investerare till en presentation av de positiva topline-resultaten från fas 2-studien: Tesomet för behandling av hypotalamisk fetma

27 april 2020

Evenemanget äger rum tisdagen den 28 april klockan 16.00 och innehåller en presentation av den huvudansvariga prövaren för fas 2-studien av Tesomet i hypotalamisk fetma (HO), professor Ulla Feldt-Rasmussen, M.D., DMSc. (Avdelningen för Medicinsk endokrinologi och metabolism, Rigshospitalet, Köpenhamns Universitetssjukhus), som kommer att diskutera de nuvarande behandlingsalternativen och det stora medicinska behovet för patienter med HO. Dr. Feldt-Rasmussen kommer också att gå igenom de nyligen presenterade topline-resultaten från Sanionas fas 2-studie av Tesomet för behandling av patienter med HO och hur dessa resultat kan leda till ett potentiellt nytt behandlingsalternativ för dessa patienter. Dr. Feldt-Rasmussen kommer att vara tillgänglig för att besvara frågor vid slutet av evenemanget.

Sanionas ledningsgrupp kommer också att ge en översikt över bakgrunden och strategin för utvecklingen av Tesomet för patienter med HO. De positiva fas 2-resultat som bolaget nyligen meddelat visade att Tesomet var säkert, väl tolererat och effektivt hos HO-patienter.

Detaljer för telefon & webcast

• Utanför USA: 1-201-689-8471
  • USA: 1-877-407-4018
  • Konferens ID: 13702841

För de som inte kan lyssna vid denna tidpunkt kommer en inspelning av presentationen att finnas tillgänglig efter evenemanget.

För mer information, vänligen kontakta:

Rami Levin, Koncernchef och Vd, Saniona, Tel: +1-781-987-3144, Email: rami.levin@saniona.com

Denna information lämnades för offentliggörande via kontaktpersonen som anges ovan, klockan 12:00 den 27 april 2020.

Om Saniona

Saniona är ett biofarmaceutiskt företag som fokuserar på forskning, utveckling och kommersialisering av behandlingar mot sällsynta sjukdomar i centrala nervsystemet. Bolaget har fyra program i klinisk utveckling. Saniona har för avsikt att utveckla och kommersialisera behandlingar av sällsynta indikationer såsom Prader-Willis syndrom och hypotalamisk fetma på egen hand. Forskningen är inriktad på jonkanaler och bolaget har en bred portfölj av projekt i tidig fas. Saniona har samarbeten med Boehringer Ingelheim GmbH, Productos Medix, S.A de S.V och Cadent Therapeutics. Saniona är baserat i Köpenhamn, Danmark, och i Boston, USA. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm Small Cap (OMX: SANION). Läs mer på: www.saniona.com.

Saniona Investor Call 20200427 - PR - Investor call HO - SWE