Silmäasema Oyj: Välimiesoikeus on vahvistanut Coronaria Oy:n lunastusoikeuden Silmäasema Oyj:n osakkeisiin ja kaupankäynti Silmäaseman osakkeilla on keskeytetty

Silmäasema Oyj
Pörssitiedote – julkinen ostotarjous
28.4.2020 klo 9.50

Keskuskauppakamarin lunastuslautakunnan nimittämä välimiesoikeus on 27.4.2020 vahvistanut, että Coronaria Oy:llä (”Coronaria”) on oikeus lunastaa Silmäasema Oyj:n (”Silmäasema”) vähemmistöosakkeet ja että Coronarialla on oikeus saada vähemmistöosakkeet omistukseensa asettamalla välimiesoikeuden hyväksymä vakuus lunastushinnan ja sille kertyvän koron maksamisesta.

Silmäasema on 16.4.2020 jättänyt Nasdaq Helsinki Oy:lle Silmäaseman osakkeiden pörssilistalta poistamista koskevan hakemuksen. Hakemuksessa pyydetään, että Silmäaseman osakkeiden noteeraus Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla päättyy mahdollisimman pian sen jälkeen, kun Coronaria on saanut lunastusmenettelyssä omistusoikeuden kaikkiin Silmäaseman osakkeisiin.

Coronarian lunastusoikeuden vahvistamisen seurauksena Nasdaq Helsinki Oy on keskeyttänyt kaupankäynnin Silmäaseman osakkeilla tänään kello 9.02. Vakuuden asettamisesta ja sitä seuraavasta Silmäaseman osakkeiden pörssilistalta poistamisesta tullaan tiedottamaan erillisellä pörssitiedotteella.

SILMÄASEMA OYJ

Lisätietoja antaa

Toimitusjohtaja Teppo Lindén, p. 0400 684 119
Viestintä- ja sijoittajasuhdepäällikkö Niina Streng, p. 050 322 5195

Silmäasema on kotimainen yritys, joka tarjoaa maanlaajuisesti kaikki näkemisen ja silmäterveyden tuotteet ja palvelut. Silmäasema on Suomen suurin yksityinen silmäleikkauksia tarjoava silmäsairaalaketju sekä toiseksi suurin optikkoketju. Silmäasema-ketjulla on lähes 150 myymälää ja 13 silmäsairaalaa Suomessa sekä kahdeksan myymälää Virossa. Silmäasema-ketjun palveluksessa työskentelee noin tuhat näkemisen ja silmäterveyden ammattilaista. Silmäasema-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 131,1 miljoonaa euroa ja oikaistu käyttökate 21,5 miljoonaa euroa.