Aktia laajentaa vaihtoehtoisten sijoitustuotteiden tarjontaansa ja ostaa Askel Partnersin liiketoiminnan

Aktia Pankki Oyj
16.9.2020 klo 15:00

Aktia Rahastoyhtiö Oy on ostanut rahastopalvelutoimija Askel Partners Oy:n liiketoiminnan. Aktia laajentaa kaupan myötä strategiansa mukaisesti vaihtoehtoisten sijoitustuotteiden tarjontaansa ja perustaa suomalaisen infrastruktuurirahaston.

Askel Partners kehittää suomalaisia infrastruktuurirahastoja, ja kauppa antaa Aktialle edellytykset uuden infrastruktuurirahaston perustamiseen. Loppuvuoden aikana perustettavan rahaston on tarkoitus keskittyä julkiseen ja yksityiseen energia-, liikenne- ja tietoliikenneinfrastruktuuriin sekä sosiaaliseen infrastruktuuriin. Jatkossa Aktian instituutioasiakkailla on näin mahdollisuus olla mukana rahoittamassa ja kehittämässä suomalaisen yhteiskunnan kannalta elintärkeitä toimintoja.

Askel Partnersin perustajat Kimmo Lehto ja Kalle Myllymäki siirtyvät kaupan myötä Aktian palvelukseen ja he vahvistavat Aktian reaalisijoituksista vastaavaa tiimiä.

”Nykyisessä korkoympäristössä vakaata kassavirtaa tuottavat reaalisijoitukset nousevat erityisen tärkeään rooliin. Askel Partnersilla on vankka kokemus ja vahva verkosto, mikä tukee Aktian kasvua vaihtoehtoisten sijoitustuotteiden parissa. Pian lanseerattava infrastruktuurirahasto täydentää lisäksi hyvin Aktian palkittua rahastovalikoimaa”, kertoo Aktian varainhoidosta vastaava johtaja Niina Bergring.

”Aktialla on erinomainen maine varainhoidossa. Meistä on hienoa päästä osallisiksi kehittämään ja tuomaan Aktian asiakkaiden ulottuville yhteiskunnallisesti merkityksellisiä infrastruktuurisijoituksia, jotka tarjoavat hyvää tuottoa maltillisella riskiprofiililla”, toteavat Askel Partnersin Kalle Myllymäki ja Kimmo Lehto.

Lisätietoja:

Aktia
Niina Bergring, johtaja, varainhoito, puh. +358 40 822 1514

Askel Partners
Kimmo Lehto, toimitusjohtaja puh. +358 50 643 21
Kalle Myllymäki, osakas puh. +358 50 3566 940

Aktia on suomalainen varainhoitaja, pankki ja henkivakuuttaja, joka on luonut vaurautta ja hyvinvointia sukupolvelta toiselle jo 200 vuoden ajan. Palvelemme asiakkaitamme digitaalisten kanavien kautta kaikkialla ja kasvokkain toimipisteissämme pääkaupunkiseudulla sekä Turun, Tampereen, Vaasan ja Oulun seuduilla. Palkitun varainhoitomme rahastoja myydään myös kansainvälisesti. Työllistämme noin 750 henkilöä eri puolella Suomea. Aktian hallinnoitavat asiakasvarat (AuM) 31.12.2019 olivat 9,9 miljardia euroa ja taseen arvo 9,7 miljardia euroa. Aktian osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (AKTIA). aktia.com