Aqua Bio Technology ASA: Sikkerhetsstudier av 6 produkter fra produktserien Balance & Vitality fullført og godkjent

Det vises til børsmelding av 26 november 2020 vedrørende pågående sikkerhetsstudier for produktseriene Nordic Beauty og Balance & Vitality. ABT har mottatt bekreftelse på at de 6 første produktene fra Balance & Vitality serien har passert sikkerhetsstudier som EU krever gjennomført før kommersialisering. Resultatene for ytterligere 18 produkter forventes i løpet av januar i 2021, mens de siste 3 produktene som kompletterer serien forventes godkjent i løpet av Q1. Balance & Vitality vil være en komplett hudpleieserie med produkter i alle kategorier.

Testene er utført hos Eurofins, som er verdens største innenfor testing av mat, miljø, medisin og kosmetikk og har 800 laboratorier i mer enn 50 forskjellige land.

ABT forventer at produktserien Balance & Vitality er klar for distribusjon og salg første halvår 2021.

For nærmere informasjon kontakt adm. direktør Espen Kvale, telefon 916 28 092.

Aqua Bio Technology ASA (ABT) utvikler og kommersialiserer bærekraftig
bioteknologi for bruk i hudpleieprodukter. ABTs kosmetikkingredienser er svært
effektive og de representerer et naturlig alternativ til tradisjonelle
ingredienser for kosmetikkindustrien. ABT markedsfører og selger dessuten
naturlige hudpleieprodukter utviklet av partnere til konsumenter og
profesjonelle brukere. Aqua Bio Technology er notert på Euronext Expand.