Uponor päivittää operational excellence -ohjelmansa säästötavoitteen ja aikataulun

Uponor Oyj    Sijoittajauutinen     5.5.2021     7.50

Uponor kertoi tilinpäätöstiedotteessaan 11.2., että yhtiön operational excellence -ohjelma etenee suunnitellusti, ja se on tuottanut ensimmäiset tulokset vuoden 2020 aikana aikataulun mukaisesti.

”Olemme tyytyväisiä ohjelman etenemiseen ja uskomme saavutavamme alkuperäiset 20 miljoonan euron vuosittaiset säästöt tämän vuoden loppuun mennessä suunnitelmien mukaisesti. Samanaikaisesti haluamme hyödyntää täyden säästöpotentiaalin, jonka olemme tunnistaneet ohjelman suunnittelu- ja toteutusvaiheessa. Tämän takia jatkamme ohjelman kestoa vuoden 2022 ensimmäisen puoliskon loppuun saavuttaaksemme yhteensä 25 miljoonan euron vuosittaiset säästöt”, kertoo Uponorin toimitusjohtaja Jyri Luomakoski.

Ohjelman keskeiset hankkeet painottuvat tehokkuuden parantamiseen vähentämällä monimutkaisia toimintatapoja, päällekkäistä työtä ja harmonisoimalla prosesseja Talotekniikka – Eurooppa -segmentissä sekä konsernin tukitoiminnoissa. Uponor jatkaa ohjelman kestoa vuoden 2022 ensimmäisen puoliskon loppuun asti ja nostaa säästötavoitteen 25 miljoonaan euroon. Ohjelman kertaluonteisten kustannusten arvioidaan olevan noin 22 miljoonaa euroa, josta 11,8 miljoonaa euroa oli jo kirjattu vuoden 2020 loppuun mennessä. Kustannukset kirjataan vertailukelpoisuuteen vaikuttavina erinä.

Uponor kertoi operational excellence -ohjelmastaan ensimmäisen kerran 25.10.2019. Ohjelman aiempi tavoite oli 20 miljoonan euron vuosittaiset säästöt vuoden 2021 loppuun mennessä. Kertaluonteisten kulujen arvioitiin olevan noin 20 miljoonaa euroa.

Uponor seuraa ohjelman etenemistä osavuosikatsauksissaan.

Uponor Oyj

Susanna Inkinen
Viestintä- ja yritysvastuujohtaja
Puh. 020 129 2081