Enento Groupin vertailukelpoiset liikevaihtotiedot liiketoiminta-alueittain vuodelta 2020 ja Q1 2021 liittyen uuteen liiketoiminta-aluerakenteeseen

ENENTO GROUP OYJ, PÖRSSITIEDOTE 19.5.2021 KLO 13.15

Enento Group Oyj julkisti 14.1.2021 suunnitelman liiketoiminta-aluerakenteen muuttamisesta. Organisaatiomuutoksen tavoitteena on mahdollistaa nopeampi ja sujuvampi strategian implementointi sekä korostaa datan ja analytiikan tärkeyttä.

Enento Groupilla on 1.4.2021 alkaen kolme liiketoiminta-aluetta, jotka ovat Business Insight, Consumer Insight ja Digital Processes. Uusi Consumer Insight -liiketoiminta-alue keskittyy asiakaslähtöisiin kuluttajatietopalveluihin ja uusi Business Insight -liiketoiminta-alue yritystietopalveluihin.

Business Insight -liiketoiminta-alue koostuu kolmesta liiketoimintalinjasta. Näistä Enterprise Solutions vastaa avaintoimialojen strategisille ja suurasiakkaille suunnattujen palveluiden kehittämisestä ja tarjoamasta. Enterprise solutions -palvelut ovat osa aiempaa Risk Decisions-liiketoiminta-aluetta ja Customer Data Managementiin aiemmin kuuluneita Business-to-Business palveluita. Premium Solutions tuottaa pk-yritysten tarpeisiin kohdistettuja yritystietopalveluita. Premium Solutions -palvelut olivat aiemmin osa SME & Consumers- liiketoiminta-alueen palveluita. Freemium Solutions kehittää freemium-yritystietosivustoja kaikilla pohjoismaisilla markkinoilla. Liiketoimintalinjan palvelut olivat aiemmin osa SME & Consumer -liiketoiminta-alueen tarjoamaa.

Consumer Insight -liiketoiminta-alue kehittää ja tuottaa pohjoismaisten markkinoiden johtavia kuluttajatieto- ja päätöksentekopalveluja. Consumer Insight palvelee sekä kuluttajia että useita toimialoja, joista suurimpia ovat pankki- ja rahoitusala sekä muun muassa sähköinen kaupankäynti ja öljy- ja energia-ala. Tuotteita ja palveluja käytetään ensisijaisesti riskienhallinnassa, rahoituksessa, taloushallinnossa ja päätöksenteossa. Yrityksille myytävät kuluttajapalvelut olivat aiemmin osa Risk Decisions- ja Consumer Data Management -liiketoiminta-alueiden palvelutarjoamaa. Kuluttajapalvelut kuuluivat aiemmin SME& Consumers -liiketoiminta-alueen palveluihin. Kuluttajapalvelut auttavat kuluttajia ymmärtämään omaa taloudenhoitoa suojaten heitä myös identiteettivarkauksilta ja petoksilta.

Digital Processes -liiketoiminta-alueen palvelut ja tarjoama säilyvät ennallaan. Palveluihin kuuluvat kiinteistö- ja huoneistotiedot, tiedot ja arvonmääritykset rakennuksista sekä ratkaisut vakuudenhallintaprosessien automatisoimiseksi ja asuntokauppojen hallinnoinnin digitalisoimiseksi. Lisäksi liiketoiminta-alueen palvelutarjoamassa on compliance-palveluita yritysten tosiasiallisten edunsaajien ja poliittisesti vaikutusvaltaisten henkilöiden tunnistamiseen.

LIIKEVAIHTO TUOTEALUEITTAIN, UUDET LIIKETOIMINTA-ALUEET, 2020 JA Q1 2021

1.1.1.4.1.1.1.7.1.1.1.10.1.1.1.1.
Tuhatta euroa31.3.202030.6.202030.6.202030.9.202030.9.202031.12.202031.12.202031.3.2021
Business Insight18 88718 165

Consumer Insight16 47616 055

Digital Processes2 2752 510

YHTEENSÄ37 63836 730

LIIKEVAIHTO TUOTEALUEITTAIN, VANHAT LIIKETOIMINTA-ALUEET, 2020 JA Q1 2021

1.1.1.4.1.1.1.7.1.1.1.10.1.1.1.1.
Risk Decisions23 62122 944

SME&Consumers9 8579 293

CDM*)1 8851 982

Digital Processes2 2752 510

YHTEENSÄ37 63836 730

*) Customer Data Management

ENENTO GROUP OYJ

Lisätietoja:
Elina Stråhlman
talousjohtaja

Jakelu:
enento.com/sijoittajat

Enento Group on pohjoismainen asiantuntijayritys, joka on tuottanut tietoa yhteiskunnan käyttöön jo vuodesta 1905. Keräämme ja jalostamme tietoa käytettäväksi ihmisten, yritysten ja yhteiskunnan välisessä kanssakäymisessä. Digitaaliset palvelumme, tieto ja informaatio tukevat yrityksiä ja kuluttajia päivittäisessä digitaalisessa päätöksenteossa sekä rahoituksen, myynnin ja markkinoinnin prosesseissa. Enento Groupissa työskentelee noin 425 henkilöä Suomessa, Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 151,3 miljoonaa euroa. Enento Group on listattu Nasdaq Helsinkiin kaupankäyntitunnuksella ENENTO.