Ovaron toukokuun kuukausiraportti – vuokrasalkun vuokrausaste nousi historiansa parhaaseen tasoon ja oli 96,09 %

Ovaro Kiinteistösijoitus Oyj
Lehdistötiedote 4.6.2021 klo 8.30

Ovaron asuntomyynnit ja Vuokrasalkun vuokrausaste

Ovaro julkaisee kuukausittain Vuokrasalkun neliöpohjaisen vuokrausasteen sekä tiedot asuntojen myyntimääristä. Toukokuussa Ovaro myi 15 asuntoa velattomilta hinnoiltaan 1,6 M€. Vuoden 2021 alusta yhtiö on myynyt yhteensä 131 asuntoa velattomilta hinnoiltaan 15,9 M€.

Toimitusjohtaja Marko Huttunen:

”Ovaro siirtyi kevättalvella 2021 ulkoistetuista vuokravälityspalveluista vuokrausmalliin, joka perustuu Ovaron omaan vuokraustiimiin. Uusi, asiakaslähtöinen vuokrausmalli ja aktiivinen ote vuokra-asuntomarkkinassa on tuottanut hyvää tulosta. Vuokrausasteemme on nyt noussut historiansa parhaaseen tasoon ja oli toukokuussa 96,09 %, kun se viime vuoden alussa oli noin 86 % tasolla. Markkinatilanne on edelleen haastava, sillä vuokra-asuntoja on kysyntään nähden runsaasti markkinoilla. Asuntojen myyntimäärä toteutui toukokuussa ennusteen mukaisesti.”

Vuokrasalkun neliömetripohjaisesti laskettu vuokrausaste:

31.05.2021        30.4.2021            31.12.2020
    96,09%              95,05%                93,7 %

Helsinki 4.6.2021

Ovaro Kiinteistösijoitus Oyj

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Marko Huttunen puh. 050-329 2563.

Jakelu: Nasdaq, www.ovaro.fi, tärkeimmät tiedotusvälineet