Aktietilbagekøb, hvormed tilbagekøbsprogram afsluttes

Nørresundby, den 18. september 2021
Selskabsmeddelelse nr. 51/2021

Bestyrelsen i RTX har, jf. selskabsmeddelelse nr. 38 fra den 25. november 2020, besluttet at iværksætte et aktietilbagekøbsprogram i henhold til bestemmelserne i artikel 5 i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) nr. 596/2014 af 16. april 2014 (MAR) og Kommissionens delegerede forordning (EU) 2016/1052 af 8. marts 2016, kaldet ”Safe Harbor”-reglerne.

Under aktietilbagekøbsprogrammet vil RTX tilbagekøbe aktier for et beløb på op til DKK 50 mio. og ikke mere end 500,000 aktier i perioden fra den 25. november 2020 til 30. september 2021.

Følgende transaktioner er gennemført under aktietilbagekøbsprogrammet den 17. september 2021:

Antal aktierGennemsnitlig købsprisVærdi af
programmet i DKK
I alt seneste meddelelse 256.770 194,20 49.865.991
17. september 2021750177,05132.788
Total under aktietilbagekøbsprogrammet 257.520 194,15 49.998.778

Efter ovennævnte transaktioner ejer RTX 502.906 egne aktier, svarende til 5,82% af selskabets aktiekapital. Det samlede antal aktier i virksomheden er i alt 8.642.838 aktier, inklusive egne aktier. Efter disse transaktioner er aktietilbagekøbsprogrammet afsluttet.

I overensstemmelse med forordning (EU) nr. 596/2014 præsenteres transaktionerne relateret til aktietilbagekøbsprogrammet i detaljeret form i bilaget vedhæftet denne selskabsmeddelelse.

Spørgsmål og yderligere oplysninger:
Administrerende direktør Peter Røpke, tlf. 96 32 23 00
RTX’s hjemmeside: www.rtx.dk