Schouw & Co.: Delårsrapport for 3. kvartal 2021

Schouw & Co. har torsdag offentliggjort delårsrapport for 3. kvartal 2021; omsætningsmæssigt stærkt kvartal med 14% fremgang. Godt resultat i kvartalet set i lyset af den udfordrende leveringssituation med høje råvarepriser og kraftigt øgede omkostninger til fragt og energi.

Hovedpunkter

• Fremgang i omsætning, men tilbagegang i EBITDA i kvartalet
  • Den underliggende efterspørgsel vurderes fortsat på et attraktivt niveau
  • Høje priser på råvarer energi og transport giver udfordringer
  • Leveringsevne prioriteres højere end kortsigtet optimering
  • Forventningen til omsætningen fastholdes, men EBITDA forventningen reduceres

Adm. direktør Jens Bjerg Sørensen udtaler

I 3. kvartal 2021 og i forventningerne til resten af året ser vi i stor udstrækning effekterne af turbulente globale værdikæder. Råvarepriser og øvrige omkostninger er på historisk høje niveauer, og i særdeleshed de kraftigt stigende og vedvarende høje priser på energi og fragt har givet betydelige udfordringer i alle vores virksomheder. Vi ser ingen umiddelbare tegn på en normalisering på kort sigt og tilpasser os derfor situationen på bedst mulig måde.

Det er meget tilfredsstillende at se, at flere af vores virksomheder, på trods af de globale udfordringer med usikkerhed i forsyningskanalerne og stor volatilitet i efterspørgslen, leverer god vækst og solide resultater.

Telefonkonference på engelsk i forbindelse med regnskabet

• Torsdag den 11. november 2021 kl. 15:30
  • Telefonnummer til deltagere (pin ikke nødvendig): DK: +4532714988, UK: +442030595869, US: +17602941674

Aktieselskabet Schouw & Co.

Jørn Ankær Thomsen, bestyrelsesformand
Jens Bjerg Sørensen, adm. direktør, telefon +45 86 11 22 22.

Vedhæftet fil

2021Q3 Delårsrapport DAN