Fusion af afdelinger mellem Investeringsforeningen Alm. Brand Invest og Investeringsforeningen Sydinvest samt Investeringsforeningen Alm. Brand Invest og Værdipapirfonden Sydinvest.

København Ø, Nov. 22, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- I forlængelse af fondsbørsmeddelelse af 15. oktober 2021 om forløb af ekstraordinær generalforsamling i Investeringsforeningen Alm. Brand Invest oplyses hermed, at Finanstilsynet har godkendt afdelingsfusionerne, som blev vedtaget på generalforsamlingen.

Det betyder, at følgende afdelinger i Investeringsforeningen Alm. Brand Invest (ophørende afdelinger) vil fusionere med følgende afdelinger i Investeringsforeningen Sydinvest (fortsættende afdelinger):

(ophørende afdelinger)
Investeringsforeningen Sydinvest
(fortsættende afdelinger)

Europæisk Højrente ETIKmedVirksomhedsobligationer HY Etik A DKK
Europæiske Aktier ETIKmedEuropa Ligevægt & Value A DKK
Globale Aktier ETIKmedBæredygtige Aktier A DKK
Korte Obligationer ETIKmedKorte Obligationer A DKK
Lange Obligationer ETIKmedMellemlange Obligationer A DKK
Nordiske Aktier ETIKmedBæredygtige Aktier A DKK
Virksomhedsobligationer ETIKmedVirksomhedsobligationer IG Etik A DKK

Endvidere vil følgende afdelinger i Investeringsforeningen Alm. Brand Invest (ophørende afdelinger) fusionere med følgende afdelinger i Værdipapirfonden Sydinvest (fortsættende afdelinger):

(ophørende afdelinger)
Værdipapirfonden Sydinvest
(fortsættende afdelinger)

Mix Defensiv ETIKmedKonservativ Udb A
Mix ETIKmedVækstorienteret Udb A
Mix Offensiv ETIKmedAggressiv Udb A

De ophørende afdelinger forventes at have sidste handelsdag på Nasdaq Copenhagen A/S den 10. december 2021, og ombytningen af andele forventes gennemført den 15. december 2021. Efter gennemførelsen af ombytningen vil Investeringsforeningen Alm. Brand Invest blive afviklet, da der ikke vil være flere afdelinger tilbage i foreningen. For yderligere oplysninger om fusionerne henvises til www.invest.almbrand.dk.

Henvendelser vedr. denne meddelelse kan rettes til vicedirektør Henrik Granlund, tlf. nr. 77 30 90 00.

Bestyrelsen for