Aktia osakkaaksi Alexander Corporate Financeen

Aktia Pankki Oyj
30.11.2021 klo 14.00

Aktia osakkaaksi Alexander Corporate Financeen

Aktia Pankki Oyj ja Alexander Corporate Finance Oy (”ACF”) ovat sopineet järjestelystä, jossa Aktia tulee omistamaan 20 % ACF:n osakekannasta. Osakkeiden merkinnän on tarkoitus toteutua tammikuussa 2022 ja se on ehdollinen Finanssivalvonnan hyväksynnälle.

Annin toteutumisen myötä Alexander Corporate Financen nimi vaihtuu muotoon Aktia Alexander Corporate Finance Oy.

”Järjestely tuo Aktian asiakkaiden ulottuville jatkossa myös investointipankkitoimintaa, kuten esimerkiksi yrityskauppojen taloudellista neuvonantoa, listautumisia sekä yritysten arvonmäärityspalveluja. Pienet ja keskisuuret yritykset ovat niin Aktian kuin ACF:n strategian keskiössä, mikä tekee meistä erityisen yhteensopivat kumppanit”, sanoo Aktian pankkitoiminnasta vastaava johtaja Anssi Huhta.

”Aktian tulo osakkaaksi vahvistaa liiketoimintamme jatkuvuutta. Aktia on panostanut erityisesti varainhoitoon ja yrityspankkitoimintaan. Yhteistyön myötä voimme entistä monipuolisemmin ja paremmin palvella molempien asiakkaita”, toteaa Alexander Groupin hallituksen puheenjohtaja Erkki Helaniemi.

Lisätietoja:

Jaakko Niemelä, toimitusjohtaja, Alexander Corporate Finance

Anssi Huhta, pankkitoiminnasta vastaava johtaja, Aktia

Lotta Borgström, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, Aktia
puh. 010 247 6838, lotta.borgstrom (at) aktia.fi

Aktia on suomalainen varainhoitaja, pankki ja henkivakuuttaja, joka on luonut vaurautta ja hyvinvointia sukupolvelta toiselle jo 200 vuoden ajan. Palvelemme asiakkaitamme digitaalisten kanavien kautta kaikkialla ja kasvokkain toimipisteissämme pääkaupunkiseudulla sekä Turun, Tampereen, Vaasan ja Oulun seuduilla. Palkitun varainhoitomme rahastoja myydään myös kansainvälisesti. Työllistämme noin 900 henkilöä eri puolilla Suomea. Aktian hallinnoitavat asiakasvarat (AuM) 30.6.2021 olivat 15,6 miljardia euroa ja taseen arvo 11,2 miljardia euroa. Aktian osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (AKTIA). aktia.com.