NoHo Partners lomauttaa henkilöstönsä ja aloittaa uudet yhteistoimintaneuvottelut sopeuttaakseen toimintaansa kiristyviin ravintolarajoituksiin

NoHo Partners Oyj

PÖRSSITIEDOTE 21.12.2021 klo 23.23

NoHo Partners Oyj lomauttaa henkilöstönsä sekä aloittaa uudet yhteistoimintalain mukaiset neuvottelut sopeuttaakseen toimintaansa Suomen hallituksen tänään julkaisemiin ravintolatoimialaa koskeviin tiukentuviin rajoitustoimiin, jotka astuvat voimaan 24.12.2021.

Yhtiö joutuu sulkemaan valtaosan ravintoloistaan ja lomauttamaan välittömästi lähes koko Suomen henkilöstönsä eli noin 1 250 henkilöä edellisen yhteistoimintaneuvottelukierroksen päätöksen perusteella. Lomautukset ovat toistaiseksi voimassa olevia.

Yhtiö aloittaa uudet yhteistoimintaneuvottelut 3.1.2022, ja niiden arvioidaan kestävän kaksi viikkoa. Neuvotteluiden tarkoituksena on minimoida COVID-19-pandemiasta aiheutuvia taloudellisia vaikutuksia sekä varautua pandemiatilanteen mahdolliseen pitkittymiseen.

Neuvottelujen piiriin kuuluu koko konsernin henkilöstö Suomessa eli noin 1 250 henkilöä. Lisäksi ravintoloiden rajoitustoimenpiteiden vaikutukset heijastuvat välillisesti yhtiön noin 2 000 vuokratyöntekijään. Neuvottelut voivat johtaa henkilöstön määräaikaisiin lomauttamisiin joko koko- tai osa-aikaisesti.

Lisätietoja:
Aku Vikström, toimitusjohtaja, NoHo Partners Oyj, puh. +358 44 011 1989
Jarno Suominen, varatoimitusjohtaja, toimitusjohtajan sijainen, NoHo Partners Oyj, puh. +358 40 721 5655

Jakelu:

www.noho.fi

NoHo Partners Oyj
on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu noin 250 ravintolaa Suomessa, Tanskassa ja Norjassa. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Elite, Savoy, Teatteri, Stefan’s Steakhouse, Palace, Löyly, Hanko Sushi, Friends & Brgrs ja Cock's & Cows. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 2 100 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna. Yhtiö tavoittelee noin 400 miljoonan euron liikevaihtoa vuoden 2024 loppuun mennessä. Yhtiön visiona on olla Pohjois-Euroopan johtava ravintolayhtiö.