Opjustering af forventningerne til resultat for 2021 og udmelding af forventninger til 2022

Selskabsmeddelelse nr. 03/2022 | 14. januar 2022

Danske Andelskassers Bank opjusterer forventningerne til årets resultat før skat for 2021 fra det udmeldte interval på 165-195 mio. kr. til ca. 202 mio. kr.

Basisindtjeningen for 2021 forventes at blive ca. 107 mio. kr., hvilket er inden for det udmeldte interval på 95-115 mio.kr.

Opjusteringen af årets resultat før skat sker med baggrund i en tilfredsstillende udvikling i kursreguleringerne og nedskrivningerne. Derudover bidrager en tilfredsstillende udvikling i den egentlige bankforretning med øgede indtægter.

Samtidig udmeldes forventningerne til 2022. Banken forventer en basisindtjening i intervallet 80-120 mio. kr. og et resultat før skat i intervallet 80-140 mio. kr. i 2022.

Årsrapporten for 2021 offentliggøres som tidligere oplyst den 24. februar 2022.

Adm. direktør Jan Pedersen udtaler i forbindelse med opjusteringen og præciseringen:

”Vi oplever forsat en meget positiv udvikling i bankens kerneforretning med øget aktivitet og øgede indtægter. Samtidig er nedskrivningsniveauet lavt og kursreguleringerne er positive. Det er nu 6. gang, banken har opjusteret forventningerne til 2021, hvilket vidner om, at de mange tiltag vi har igangsat for at udvikle vores kerneforretning, kombineret med forbedret bonitet af bankens udlånskunder og gunstig udvikling på de finansielle markeder, også ses i resultaterne.”

Kontaktinformation
For spørgsmål til denne meddelelse kan Kommunikationschef Søren Rimmen kontaktes pr. telefon 5131 3033 eller pr. mail sri@andelskassen.dk.

Denne selskabsmeddelelse indeholder visse fremadrettede udsagn, herunder udsagn om Danske Andelskassers Banks aktiviteter. Sådanne fremadrettede udsagn er baseret på oplysninger, antagelser og vurderinger, som Danske Andelskassers Bank finder rimelige. Disse fremadrettede udsagn omfatter kendte og ukendte risici, usikkerheder og andre væsentlige forhold, der kan få Danske Andelskassers Banks faktiske resultater, udvikling eller præstationer eller branchens resultater til at afvige væsentligt fra de fremtidige resultater, udvikling eller præstationer, der er udtrykt eller underforstået i forbindelse med disse fremadrettede udsagn. Hvis en eller flere af disse risikofaktorer eller usikkerhedsmomenter udløses, eller hvis en underliggende forudsætning viser sig at være forkert, kan Danske Andelskassers Banks faktiske økonomiske stilling eller driftsresultater afvige væsentligt fra det, der er beskrevet som forudsat, vurderet, skønnet eller forventet.

Vedhæftet fil

03-2022 Selskabsmeddelelse - Danske Andelskassers Bank opjusterer  og præciserer forventningerne