Dovren tytäryhtiö Suvic on allekirjoittanut KVR-urakkasopimuksen Matkussaari-tuulivoimapuiston infran rakentamisesta

Dovre Group Oyj                Sisäpiiritieto                10.2.2022 klo 9.15

Suvic Oy on allekirjoittanut merkittävän KVR-urakkasopimuksen Matkussaaren tuulivoimapuiston infran rakentamisesta. Sopimus on ehdollinen ”Notice To Proceed” -ilmoitukselle, jota odotetaan helmikuun aikana. Matkussaari on Valorem-yhtiön projekti, jota yhdessä aikaisemmin tiedotetun Kalistannevan tuulipuistoprojektin kanssa kutsutaan yhteisnimellä Viiatti, jonka kokonaiskapasiteetti on 313,5 MW.

Pohjanmaalle rakennettavan Matkussaaren tuulivoimapuiston infrarakentaminen sisältää tieverkoston, nostokentät, perustukset, 33/110kV sähköaseman sekä 33 kV sisäverkon maakaapelointityöt yhteensä 27 tuulivoimalalle, joiden kokonaiskapasiteetti on 148,5 MW.

Rakennustyöt aloitetaan huhtikuussa ja viimeisten töiden odotetaan valmistuvan pääasiassa joulukuussa 2023. Urakan viimeiset työsuoritukset valmistuvat vuoden 2024 aikana, kun 33kV kaapelit kytketään kiinni tuulivoimaloihin.

Tämän merkittävän uuden sopimuksen myötä Suvicin tilauskanta vuodelle 2022 on noin 90 Meur.

Hiljaisesta jaksosta johtuen Dovre ja Suvic eivät kommentoi tiedotetta.

Suvic Oy on vuonna 2017 Oulussa perustettu rakennusliike, joka on erikoistunut tuulivoimapuistojen toteuttamiseen ja projektinjohtoon. Lisäksi yritys tarjoaa urakointipalveluita energia- ja teollisuusrakentamiselle. Se tuo energiarakentamisen alalle uusia, innovatiivisia käytäntöjä suunnittelun, rakentamisen ja projektinjohtamisen kautta. Yhtiön tämänhetkisiä kohteita ovat OX2:n Puutikankankaan tuulipuisto (Sievi) ja Merkkikallion tuulipuisto (Vöyri), wpd Finlandin Karhunnevankankaan tuulipuisto (Pyhäjoki) ja Nuolivaaran tuulipuisto (Kemijärvi), Foresight Group LLP:n Puskakorven tuulipuisto (Pyhäjoki), CPC Finlandin Lappfjärdin tuulipuisto (Kristiinankaupunki), Fortumin & Helenin tuulivoimapuistot Pjelax, Böle ja Kristinestad Norr (Närpiö & Kristiinankaupunki) sekä Helenin & Ålandsbankenin Kalistanneva-tuulipuisto (Kurikka).

Dovre Group on kansainvälisesti toimiva projektihenkilöstön ja -johtamisen palvelutoimittaja. Dovre Group -konsernin liiketoimintaryhmät ovat Projektihenkilöstö, Konsultointi ja Uusiutuva energia. Konsernilla on toimipisteet Kanadassa, Norjassa, Singaporessa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Maailmanlaajuisesti konsernissa toimii yli 900 henkilöä. Dovre Group Oyj on listattu Nasdaq Helsingissä (tunnus: DOV1V).

JAKELU:
www.dovregroup.com