Aktian henkivakuutusyhtiön kiinteistösijoituksen myynnistä on tehty aiesopimus, arvioitu myyntivoitto yli 10 miljoonaa euroa

Aktia Pankki Oyj
Sisäpiiritieto
16.5.2022 klo 15.40

Aktia Pankki Oyj:n tytäryhtiö Aktia Henkivakuutus Oy on sijoittajana kiinteistösijoitusyhtiössä, jonka omistuksen myynnistä on tehty aiesopimus. Järjestelyn arvioidaan toteutuvan vuoden toisen vuosineljänneksen aikana ja sen toteutuessa Aktia Henkivakuutus kirjaisi arviolta yli 10 miljoonan euron myyntivoiton sijoitussalkussaan. Toteutuessaan järjestely, tai sen viivästyessä realisoitumaton arvonmuutos, vaikuttaa suoraan Aktia-konsernin tulokseen. Henkivakuutusneton kehitys on jatkossakin riippuvainen markkina-arvojen muutoksista. Aktia raportoi henkivakuutusnettoon sisältyvät arvonmuutokset 5.8.2022 julkistettavassa puolivuotiskatsauksessa.

Järjestelystä kirjattava myyntivoitto tai mahdollinen realisoitumaton arvonmuutos ei muuta Aktian näkymiä, joiden mukaan vuoden 2022 vertailukelpoisen liikevoiton odotetaan olevan jonkin verran korkeampi kuin vuonna 2021.

Aktia Pankki Oyj

Lisätietoja:
Outi Henriksson, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. 010 247 6236
Lotta Borgström, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 010 247 6838, lotta.borgstrom (at) aktia.fi

Jakelu:
Tiedotusvälineet
www.aktia.com

Aktia on suomalainen varainhoitaja, pankki ja henkivakuuttaja, joka on luonut vaurautta ja hyvinvointia sukupolvelta toiselle jo 200 vuoden ajan. Palvelemme asiakkaitamme digitaalisten kanavien kautta kaikkialla ja kasvokkain toimipisteissämme pääkaupunkiseudulla sekä Turun, Tampereen, Vaasan ja Oulun seuduilla. Palkitun varainhoitomme rahastoja myydään myös kansainvälisesti. Työllistämme noin 900 henkilöä eri puolella Suomea. Aktian hallinnoitavat asiakasvarat (AuM) 31.12.2021 olivat 15,5 miljardia euroa ja taseen arvo 11,7 miljardia euroa. Aktian osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (AKTIA). aktia.com.