Savosolar on allekirjoittanut sopimuksen Jorgensenin kanssa aurinkolämpökentän toimituksesta Sonoraan, Meksikoon

Savosolar Oyj
Yhtiötiedote, Sisäpiiritieto                            27.6.2022 klo 8.30 (CEST)

Aurinkolämpökenttä teollisuuden prosessilämmön tuottamiseen Mexicana De Cobre S.A:n kaivokselle.

Savosolar Oyj ("Savosolar") on allekirjoittanut sopimuksen Jorgensen Thermal Solutions ApS:n ("Jorgensen") kanssa aurinkolämpökentän toimittamisesta Sonoraan, Meksikoon. Aurinkolämpökentän koko on n. 900 m2 ja sopimuksen arvo on noin 200 tuhatta euroa.

Jorgensen toimii pääurakoitsijana ja vastaa projektin asennustöistä, paikallisista hankinnoista ja muista palveluista. Toimitukset alkavat vuonna 2022 ja laitoksen käyttöönotto tapahtuu vuonna 2023.

Savosolarin toimitusjohtaja Jari Varjotie: ”Kaivosteollisuus, erityisesti Latinalaisessa Amerikassa, nähdään toimialana, joka voisi hyötyä paljon laajamittaisen aurinkolämpöteknologian käyttöönotosta prosessilämpötarpeisiinsa. Alueella on kaivoksilla jo käytössä suuria aurinkolämpöjärjestelmiä, joista on myönteisiä kokemuksia. Kaivosten prosessilämpö on myös yksi Savosolarin painopistealueista, ja olemme erittäin ylpeitä voidessamme ilmoittaa ensimmäisestä projektistamme tällä markkinalla. Projekti toteutetaan yhdessä Jorgensen-yhtiön, jolla on jo laajaa kokemusta kaivosteollisuudesta, kanssa. Yksi strategisista tavoitteistamme on olla merkittävässä roolissa meneillään olevassa kaivosteollisuuden hiilidioksidipäästöjen vähentämisessä, ja tämä projekti on meille tärkeä virstanpylväs ja referenssi tällä tiellä.”

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Jari Varjotie
Puh: +358 400 419 734
Sähköposti: jari.varjotie@savosolar.com

Tämä yhtiötiedote sisältää tietoja, joita Savosolar Oyj:n on julkaistava markkinoiden väärinkäyttöasetuksen (MAR) perusteella. Yhtiötiedote toimitettiin julkaistavaksi 27.6.2022 klo 8.30 (CEST) edellä mainitun henkilön toimesta.

Savosolar lyhyesti

Savosolarin erittäin tehokkaat keräimet ja suuren mittakaavan aurinkolämpöjärjestelmät ovat vieneet aurinkolämpöenergiateknologian aivan uudelle tasolle. Yhtiön keräimissä on patentoidut, nanopinnoitetut suoravirtausabsorberit, ja tällä johtavalla teknologialla Savosolar auttaa asiakkaitaan tuottamaan puhdasta ja kilpailukykyistä energiaa. Savosolarin visio on olla ensisijainen valinta tehokkaiden aurinkolämpöjärjestelmien toimittajana maailmanlaajuisesti. Yhtiö keskittyy suuren mittakaavan projekteihin kaukolämmön tuotannossa, teollisuuden prosessilämmityksessä ja kiinteistöjärjestelmissä – eli markkinoihin, joissa on iso nopean kasvun potentiaali. Yhtiö toimittaa ensisijaisesti kokonaisia järjestelmiä suunnittelusta asennukseen käyttäen parhaita paikallisia yhteistyökumppaneita. Savosolar on tunnustetusti alan innovatiivisin yritys ja haluaa pysyäkin sellaisena. Yhtiö on myynyt ja toimittanut tuotteitaan lähes 20 maahan neljällä mantereella. Savosolarin osake on listattu Nasdaq First North Growth Market Swedenissä tunnuksella SAVOS ja Nasdaq First North Growth Market Finlandissa tunnuksella SAVOH. www.savosolar.com.

Yhtiön Hyväksytty Neuvonantaja on Augment Partners AB, info@augment.se, puh. +46 8 604 22 55.