Talenom laajentaa toimintaansa Espanjassa ostamalla tilitoimiston

Talenom Oyj, Lehdistötiedote 7.7.2022 klo 13.00

Talenom laajentaa toimintaansa Espanjassa ostamalla tilitoimiston

Talenom Oyj on sopinut 7.7.2022 ostavansa espanjalaisen ACompany Asesoraria Y Gestion de Empresas SL:n tilitoimistoliiketoiminnan. Ostettava liiketoiminta siirtyy osaksi Talenomia 1.8.2022.

Talenomille siirtyvä liikevaihto ostetusta liiketoiminnasta on vuositasolla yhteensä noin 0,7 miljoonaa euroa. Hankinnalla ei ole lyhyellä aikavälillä merkittävää vaikutusta Talenomin taloudelliseen asemaan tai tulevaisuuden näkymiin.

Yritysosto vahvistaa Talenomin asemaa Barcelonan alueen pk-yritysten keskuudessa. Yritys työllistää yhteensä 12 henkeä, ja he jatkavat Talenomin palveluksessa.

”Ostokohde on laadukas tilitoimisto, jolla on osaava ja kehitysorientoitunut henkilöstö. Hankinta täydentää hyvin palvelutarjontaamme ja nostaa volyymejamme Espanjan tilitoimistomarkkinalla, minne laajenimme alun perin vuosi sitten ja mistä hankimme tärkeää paikallista teknologista osaamista kesäkuun 2022 lopussa ostamalla Nomo-nimisen taloushallinnon alustan. Haluamme toivottaa uuden henkilöstön ja asiakkaat lämpimästi tervetulleeksi Talenomiin”, toteaa Talenomin toimitusjohtaja Otto-Pekka Huhtala.

Talenom yhdistää ainutlaatuisella tavalla ohjelmistokehityksen ja tilitoimistoalan osaamisen. Yhtiön tavoitteena on kasvaa sekä orgaanisesti että yritysostoin Suomessa ja Euroopassa.

Lisätietoja:

Otto-Pekka Huhtala
toimitusjohtaja, Talenom Oyj
otto-pekka.huhtala@talenom.fi

Talenom on vuonna 1972 perustettu ketterä ja edistyksellinen tilitoimisto. Liiketoiminta-ajatuksemme on yrittäjien arjen helpottaminen markkinoiden helppokäyttöisimmillä sähköisillä työkaluilla sekä pitkälle automatisoiduilla palveluilla. Kattavien tilitoimistopalvelujen lisäksi tuemme asiakkaidemme liiketoimintaa monipuolisilla asiantuntijapalveluilla sekä rahoitus-, tili- ja maksuliikennepalveluilla. Visionamme on tarjota ylivoimaiset tilitoimisto- sekä tili- ja maksuliikennepalvelut pk-yrityksille.

Talenomin kasvuhistoria on ollut vahva – liikevaihdon keskimääräinen vuosikasvu oli 16,2 % vuosina 2005–2021. Talenomin palveluksessa oli vuonna 2021 keskimäärin 1 012 työntekijää Suomessa, Ruotsissa ja Espanjassa yhteensä 52 toimipisteessä. Talenomin osake on listattu Nasdaq Helsingin päämarkkinalla. Lue lisää: sijoittajat.talenom.fi