Talenom kasvaa yrityskaupalla Espanjassa

Talenom Oyj, Lehdistötiedote 9.8.2022 klo 14.00

Talenom kasvaa yrityskaupalla Espanjassa

Talenom Oyj on sopinut 9.8.2022 ostavansa espanjalaisen tilitoimiston Gestoria Teruel SL:n koko osakekannan. Ostettava yhtiö siirtyy osaksi Talenomia 5.9.2022.

Talenomille siirtyvä liikevaihto ostetusta yhtiöstä on vuositasolla yhteensä noin miljoona euroa. Hankinnalla ei ole lyhyellä aikavälillä merkittävää vaikutusta Talenomin taloudelliseen asemaan tai tulevaisuuden näkymiin.

Yritysosto vahvistaa Talenomin asemaa Barcelonan alueen pk-yritysten keskuudessa. Yritys työllistää yhteensä 13 henkeä, ja he jatkavat Talenomin palveluksessa.

”Olen erittäin tyytyväinen, että saimme toteutettua Gestoria Teruel SL:n yritysoston edellisten hankintojemme lisäksi. Tämä on vahva osoitus halustamme kasvaa Espanjan markkinalla. Toivotan uuden henkilöstön ja asiakkaat lämpimästi tervetulleeksi osaksi Talenomia”, toteaa Talenomin toimitusjohtaja Otto-Pekka Huhtala.

Talenom yhdistää ainutlaatuisella tavalla ohjelmistokehityksen ja tilitoimistoalan osaamisen. Yhtiön tavoitteena on kasvaa sekä orgaanisesti että yritysostoin Suomessa ja Euroopassa.

Lisätietoja:

Otto-Pekka Huhtala
toimitusjohtaja, Talenom Oyj
otto-pekka.huhtala@talenom.fi

Talenom on vuonna 1972 perustettu ketterä ja edistyksellinen tilitoimisto. Liiketoiminta-ajatuksemme on yrittäjien arjen helpottaminen markkinoiden helppokäyttöisimmillä sähköisillä työkaluilla sekä pitkälle automatisoiduilla palveluilla. Kattavien tilitoimistopalvelujen lisäksi tuemme asiakkaidemme liiketoimintaa monipuolisilla asiantuntijapalveluilla sekä rahoitus-, tili- ja maksuliikennepalveluilla. Visionamme on tarjota ylivoimaiset tilitoimisto- sekä tili- ja maksuliikennepalvelut pk-yrityksille.

Talenomin kasvuhistoria on ollut vahva – liikevaihdon keskimääräinen vuosikasvu oli 16,2 % vuosina 2005–2021. Talenomin palveluksessa oli vuonna 2021 keskimäärin 1 012 työntekijää Suomessa, Ruotsissa ja Espanjassa yhteensä 52 toimipisteessä. Talenomin osake on listattu Nasdaq Helsingin päämarkkinalla. Lue lisää: sijoittajat.talenom.fi