Nordea on aloittanut Boreon seurannan

Boreo Oyj       Sijoittajauutinen 22.11.2022 KLO 10:00

Nordea on aloittanut Boreon seurannan

Nordean osaketutkimus on aloittanut suomalaisen sarjayhdistelijä Boreo Oyj:n yhtiöseurannan. Ensimmäinen laaja yhtiöraportti on julkaistu tänään. Yhtiötä seuraavat analyytikot ovat Joni Sandvall ja Svante Krokfors. Nordean analyysit löytyvät osoitteesta: https://research.nordea.com/CommissionedResearch.

”On ollut ilo nähdä, että viime aikoina kansainvälisten sidosryhmien kiinnostus on kasvanut yhtiötämme kohtaan. Aiemmin keväällä 2022 aloittamamme englanninkielinen taloudellinen raportointi, viime viikolla SEB:n aloittama yhtiöseuranta ja nyt käynnistetty Nordean yhtiöseuranta ovat tärkeitä askeleita Boreon kansainvälisten ystävien palvelemiseksi”, toteaa Boreon toimitusjohtaja Kari Nerg.

Boreota seuraavia analyysitaloja on nyt kolme: Nordea, SEB ja Inderes.

Vantaalla, 22. päivänä marraskuuta 2022

Boreo Oyj

Kari Nerg

JAKELU:
Finanssivalvonta

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Kari Nerg

Talous- ja rahoitusjohtaja Aku Rumpunen

www.boreo.com

Boreo lyhyesti

Boreo on Helsingin pörssissä listattu yhtiö, joka luo arvoa omistamalla, hankkimalla ja kehittämällä liiketoimintoja Pohjois-Euroopassa. Boreon liiketoiminnot on organisoitu kolmeen liiketoiminta-alueeseen: Elektroniikka, Tekninen kauppa ja Raskas kalusto.

Boreon päätavoite on omistaja-arvon luominen pitkällä aikavälillä. Tämän se pyrkii saavuttamaan yritysostovetoisella strategialla, luomalla optimaaliset olosuhteet sen yhtiöille myynnin kasvattamiseen ja kannattavuuden parantamiseen sekä olemalla paras mahdollinen koti sen yhtiöille ja henkilöstölle.

Konsernin jatkuvien toimintojen liikevaihto vuonna 2021 oli 122 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 300 henkilöä seitsemässä maassa. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Vantaalla.