Aktia Pankin ja Aktia Henkivakuutuksen muutosneuvottelut ovat päättyneet

Aktia Pankki Oyj
30.11.2022 klo 10.30

Aktia Pankin ja Aktia Henkivakuutuksen muutosneuvottelut ovat päättyneet

Aktia Pankki Oyj ja Aktia Henkivakuutus Oy käynnistivät 11.11.2022 yhteistoimintalain mukaiset muutosneuvottelut. Neuvottelut ovat päättyneet, ja niiden tuloksena Aktia Pankki ja Aktia Henkivakuutus tulevat uudelleenorganisoimaan toimintojaan ja tämän seurauksena vähentämään kaikkiaan 65 työtehtävää alun perin arvioidun noin 70 työtehtävän sijaan. Muutosten yhteydessä syntyy arviolta 34 uutta tehtävää, ja näin irtisanomisten kohteena olevilla henkilöillä on mahdollisuus löytää uusi tehtävä talon sisältä.

Muutosneuvottelujen tavoitteena on ollut yksinkertaistaa ja selkeyttää organisaatiorakennetta, jotta se tukisi strategian mukaisesti erinomaista asiakaskokemusta, kasvua ja tehokasta toimintatapaa. Neuvottelujen perusteella yhtiöt yhdenmukaistavat tehtäväkokonaisuuksia keskittämällä ja selkeyttämällä vastuita.

“Aktia on vahva toimija, johon asiakkaat ja sijoittajat luottavat. Elämme kuitenkin jatkuvaa muutosta, jossa kilpailukyvyn varmistaminen edellyttää alituista sopeutumista ja toiminnan kehittämistä. Muutosneuvottelut ovat organisaatiolle raskas asia. Tuemme parhaamme mukaan vähennysten kohteena olevia työntekijöitä ja järjestämme heille kattavaa muutosturvavalmennusta, joka edistää työllistymistä”, Aktian toimitusjohtaja Mikko Ayub sanoo.

Lisätietoja:

Juha Hammarén, varatoimitusjohtaja, puh. 010 247 6350, juha.hammaren(at)aktia.fi

Lotta Borgström, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 010 247 6838, lotta.borgstrom(at)aktia.fi

Aktia on suomalainen varainhoitaja, pankki ja henkivakuuttaja, joka on luonut vaurautta ja hyvinvointia sukupolvelta toiselle jo 200 vuoden ajan. Palvelemme asiakkaitamme digitaalisten kanavien kautta kaikkialla ja kasvokkain toimipisteissämme pääkaupunkiseudulla sekä Turun, Tampereen, Vaasan ja Oulun seuduilla. Palkitun varainhoitomme rahastoja myydään myös kansainvälisesti. Työllistämme noin 900 henkilöä eri puolella Suomea. Aktian hallinnoitavat asiakasvarat (AuM) 30.9.2022 olivat 13,6 miljardia euroa ja taseen arvo 11,9 miljardia euroa. Aktian osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (AKTIA). aktia.com.