Marimekko lanseeraa New Yorkissa SoHossa uuden, kokemuksellisen myymälän

Marimekko Oyj, Lehdistötiedote 8.12.2022 klo 7.00

Marimekko lanseeraa New Yorkissa SoHossa uuden, kokemuksellisen myymälän

Marimekko palaa New Yorkiin uudella myymälällä ja myymäläkonseptilla. Brändin uusi, kokemuksellinen liike avautuu SoHoon yhdelle kaupungin keskeisimmistä ostosalueista osoitteessa 97 Wooster Street. SoHo tunnetaan ennen kaikkea kansainvälisten muoti- ja designbrändien keskittymänä. Uuden liikkeen avajaisia juhlitaan 8. joulukuuta 2022.

Pohjois-Amerikka on yksi Marimekon päämarkkina-alueista, ja Marimekko lähestyy markkina-alueitaan avainkaupunkien kautta. New York on myös yksi globaalin muotimaailman tärkeimmistä kaupungeista, jonka vaikutus bränditunnettuuden ja positioinnin rakentamisessa ulottuu myös Eurooppaan ja Aasiaan. Marimekko kertoi vuoden 2021 lopussa sulkevansa New Yorkin lippulaivamyymälänsä vuokrasopimuksen päättyessä ja suunnittelevansa uuden liiketilan avaamista vuonna 2022.

Nyt avattava New Yorkin myymälä lanseeraa Marimekon uuden, jatkuvasti muuntautuvan myymäläkonseptin, joka ilmentää designyhtiön optimistista ja luovaa lifestyle-filosofiaa. Studiomainen, modulaarinen tilakonsepti elää eri sesonkien ja teemojen mukana ja on suunniteltu toimimaan inspiroivien visuaalisten kokemusten ja tapahtumien alustana sekä Marimekon yhteisön luovana kohtaamispaikkana. Marimekon Herttoniemen kangaspainon industriaalisesta arkkitehtuurista inspiroituneessa liikkeessä perinteiset myymäläkalusteet on korvattu valikoiduilla eri vuosikymmenten design-aarteilla sekä erilaisilla kiinnostavilla materiaalivalinnoilla. Myymälän tuotevalikoima sisältää vaatetusta, laukkuja ja asusteita sekä kodintuotteita.

“Marimekon uusi liike New Yorkissa on jatkuvasti kehittyvä konsepti, joka on suunniteltu uudelleen koettavaksi kerta toisensa jälkeen: Marimekon mallistot eri teemoineen heräävät myymälässä henkiin vaihtuvien visuaalisten elämysten kautta. Marimekko on aina kulkenut omaa polkuaan muodin, designin, taiteen ja arkkitehtuurin rajamaastossa, ja tätä perinnettä jatkaen uusi myymälämme pyrkii rakentamaan vuoropuhelua New Yorkin, sen asukkaiden ja luovan kulttuurin kanssa. Digitalisoituneessakin maailmassa luovilla ja kokemuksellisilla fyysisillä vähittäiskauppakonsepteilla on tärkeä rooli brändikulttuurin sydäminä, jotka rakentavat tunnettuutta, syventävät asiakaskokemusta ja tukevat monikanavaista myyntiä”, kertoo Rebekka Bay, Marimekon luova johtaja.

Lisätietoja:
Lotta Roitto, Marimekon viestintä
lotta.roitto@marimekko.com

JAKELU:
Keskeiset tiedotusvälineet

Marimekko on suomalainen lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Vuonna 2021 yhtiön liikevaihto oli 152 miljoonaa euroa ja tuotteiden brändimyynti 376 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on noin 150 eri puolilla maailmaa, ja verkkokauppa palvelee asiakkaita 35 maassa. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka. Konsernin palveluksessa on noin 410 henkeä. Yhtiön osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. marimekko.com