Investeringsforeningen BankInvest – Prospektopdatering

København K, Dec. 19, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) --

Opdateret prospekt for Investeringsforeningen BankInvest offentliggøres dags dato.

Der er fore­taget følgende opdateringer i prospektet:

• Tilføjelse af nyt bilag med bæredygtighedsrelaterede oplysninger til prospektet, opdatering af afsnittene om ”Bæredygtighedsrelaterede oplysninger” anført under hver enkelt afdeling i prospektet samt opdatering af afsnittet ”Bæredygtighedsrisici” under ”Generelle risikofaktorer”.
  • Indsættelse af tekst under afdelingen Europa Small Cap Aktier KL om fusionen med afdeling USA Small Cap Aktier KL
  • Indsættelse af afdelingen BIX USA Aktier ESG Universal KL
  • For afdelingerne Danske Aktier Indeks Bæredygtig KL, Danske Aktier Indeks Bæredygtig Akk. KL, Globale Aktier Bæredyg­tig Udvikling KL, Globale Aktier Bæredygtig Udvikling Akk. KL, Globale Obligationer Bæredygtig Udvikling KL og Globale Obligationer Bæredygtig Udvikling Akk. KL - tilpasning af tekst vedr. CO2- aftrykket fra afdelingernes investeringer.
  • Mindre korrekturrettelser uden materiel betydning

Prospektet er vedhæftet denne Fondsbørsmeddelelser og kan endvidere downloades på bankinvest.dk, eller rekvireres ved henvendelse til BI Management A/S, Bredgade 40, 1260 København K, tlf. 77 30 90 00.

Henvendelser vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Martin Fjordlund Smidt på tlf. 77 30 90 00.

BI Management A/S

Martin Fjordlund Smidt