HMS Networks AB (publ) förvärvar ytterligare 20% i Owasys Advanced Wireless Devices S.L.

HMS Industrial Networks AB, ett helägt dotterbolag till HMS Networks AB (publ), har idag förvärvat ytterligare 20 % av alla aktier i Owasys Advanced Wireless Devices S.L. Förvärvet kommer stärka samarbetet mellan Owasys och HMS ytterligare och utökar HMS ägande till 80% av aktierna i Owasys.

Owasys är redan fullt konsoliderat och kommer följaktligen inte ha någon inverkan på HMS resultat per aktie 2023.

För mer information, vänligen kontakta:
CEO Staffan Dahlström, telefon: 035-17 29 01
CFO Joakim Nideborn, telefon: 035-71 06 983

HMS Networks AB (publ) är en marknadsledande leverantör av lösningar inom industriell informations- och kommunikationsteknologi (Industrial ICT). HMS utvecklar och tillverkar produkter under varumärkena Anybus®, Ewon®,Intesis® och Ixxat®. Utveckling sker på huvudkontoret i Halmstad, samt i Ravensburg, Nivelles, Igualada, Wetzlar, Buchen, Delft och Bilbao. Lokal försäljning och support sköts från säljkontor i Tyskland, USA, Japan, Kina, Singapore, Italien, Frankrike, Spanien, Nederländerna, Indien, Storbritannien, Sverige, Sydkorea, Förenade Arabemiraten (UAE) och Australien, samt genom ett världsomspännande nätverk av distributörer och partners. HMS sysselsätter cirka 750 personer och omsatte 1 972 MSEK under 2021. HMS är noterat på NASDAQ OMX i Stockholm, i kategorin Large Cap, Information Technology.

PRM - HMS förvärvar ytterligare 20% i Owasys (SWE)