Chief Marketing Officer lämnar HMS Networks AB (publ)

HMS Networks Chief Marketing Officer (CMO), Anders Hansson, har idag beslutat att lämna HMS Networks för att fokusera på nya utmaningar.

“Anders Hansson började jobba på HMS 2000 och har haft rollen CMO sedan 2017. Han har varit en mycket värdefull medlem i HMS ledningsgrupp. Jag vill tacka Anders för hans viktiga bidrag till HMS utveckling och önska honom all lycka till i framtiden.” säger Staffan Dahlström, VD och koncernchef för HMS Networks AB.

Anders Hansson kommer att vara kvar på HMS under uppsägningstiden, som är sex månader från och med idag.

För mer information, kontakta:
Staffan Dahlström, VD HMS, +46 (0)35 17 29 01
Joakim Nideborn, Finanschef HMS, +46 (0)35 710 6983

HMS Networks AB (publ) är en marknadsledande leverantör av lösningar inom industriell informations- och kommunikationsteknologi (Industrial ICT). HMS utvecklar och tillverkar produkter under varumärkena Anybus®, Ewon®,Intesis® och Ixxat®. Utveckling sker på huvudkontoret i Halmstad, samt i Ravensburg, Nivelles, Igualada, Wetzlar, Buchen, Delft och Bilbao. Lokal försäljning och support sköts från säljkontor i Tyskland, USA, Japan, Kina, Singapore, Italien, Frankrike, Spanien, Nederländerna, Indien, Storbritannien, Sverige, Sydkorea, Förenade Arabemiraten (UAE) och Australien, samt genom ett världsomspännande nätverk av distributörer och partners. HMS sysselsätter cirka 750 personer och omsatte 1 972 MSEK under 2021. HMS är noterat på NASDAQ OMX i Stockholm, i kategorin Large Cap, Information Technology.

PRM - Chief Marketing Officer lämnar HMS Networks (SWE)