Beslutninger vedtaget på generalforsamlingen i RTX A/S

Nørresundby, den 26. januar 2023
Selskabsmeddelelse nr. 04/2023

I dag, 26. januar 2023, har RTX A/S afholdt generalforsamling, hvor nedenstående blev besluttet:

• Årsrapporten for regnskabsåret 2021/22 blev godkendt (punkt 2).
  • Indstillingen til ikke at udbetale udbytte for regnskabsåret 2020/21 blev godkendt (punkt 3).
  • Peter Thostrup, Jesper Mailind, Lars Christian Tofft, Henrik Schimmell, Ellen Andersen og Katja Millard blev genvalgt til bestyrelsen for en et-årig periode (punkt 4).
  • Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab blev genvalgt som selskabets revisor (punkt 5).
  • Vederlagsrapporten for 2021/22 blev godkendt i den vejledende afstemning (punkt 6).
  • Nedennævnte forslag fra bestyrelsen blev ikke vedtaget:
    • Bemyndigelse til bestyrelsen til at forhøje selskabets aktiekapital såvel med som uden fortegningsret for de eksisterende aktionærer og opdatering af selskabets vedtægter som følge heraf (punkt 7.1). Et flertal af den repræsenterede selskabskapital stemte for forslagets vedtagelse, men dette flertal udgjorde ikke de krævede to-tredjedels flertal af den på generalforsamlingen repræsenterede selskabskapital.
  • Nedennævnte forslag fra bestyrelsen blev vedtaget:
    • Visse øvrige ændringer af selskabets vedtægter (punkt 7.2)
    • Bemyndigelse til at lade selskabet erhverve egne aktier (punkt 7.3)
    • Vedtagelse af en opdateret vederlagspolitik (punkt 7.4)
    • Bemyndigelse af advokat Henrik Møgelmose til at anmelde vedtagne beslutninger til Erhvervsstyrelsen og at foretage sådanne ændringer i selskabets vedtægter (punkt 7.5).

Da der på generalforsamlingen ikke var repræsenteret aktionærer, som tilsammen repræsenterede mindst to-tredjedele af selskabskapitalen, vil punkt 7.2 blive sendt til endelig afstemning for vedtagelse på en ekstraordinær generalforsamling.

På bestyrelsesmødet umiddelbart efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Peter Thostrup som formand og Jesper Mailind som næstformand. Henrik Schimmell blev valgt som formand for revisionsudvalget, med Peter Thostrup og Jesper Mailind som medlemmer af revisionsudvalget. Peter Thostrup, Jesper Mailind og Henrik Schimmell blev valgt som medlemmer af nominerings- og vederlagskomitéen.

PETER THOSTRUP                                  PETER RØPKE
Formand for bestyrelsen                         CEO

Spørgsmål og yderligere oplysninger
CEO Peter Røpke, tlf: +45 96 32 23 00.

Vedhæftet fil

RTX SM Nr 04-2023 - 26.01.23 - Forløb af OGF