Talenom Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen päätökset ja hallituksen järjestäytyminen

Talenom Oyj, pörssitiedote 15.3.2023 klo 14.00

Talenom Oyj:n yhtiökokous pidettiin 15.3.2023. Kokous pidettiin osakeyhtiölain 5 luvun 16 §:n 3 momentin mukaisena etäkokouksena. Kokoukseen oli mahdollista osallistua myös ennakkoäänestyksen kautta.

Varsinainen yhtiökokous vahvisti emoyhtiön ja konsernin tilinpäätöksen 31.12.2022 päättyneeltä tilikaudelta ja myönsi vastuuvapauden yhtiön hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle sekä hyväksyi kaikki hallituksen yhtiökokoukselle tekemät ehdotukset. Yhtiökokous hyväksyi myös yhtiön toimielinten palkitsemisraportin.

Osinko

Yhtiökokous päätti, että tilikaudelta 1.1.–31.12.2022 jaetaan osinkoa 0,18 euroa osakkeelta. Jakamatta jääneet voittovarat jätetään omaan pääomaan.

Osinko maksetaan osakkeenomistajalle, joka on osingonmaksun täsmäytyspäivänä 20.3.2023 merkitty Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Osingon maksupäivä on 27.3.2023. Osinkoa ei makseta yhtiön hallussa oleville osakkeille.

Hallituksen kokoonpano ja palkkiot

Yhtiökokous vahvisti, että nykyiset hallituksen jäsenet Harri Tahkola, Mikko Siuruainen, Olli Hyyppä, Johannes Karjula, Sampsa Laine ja Elina Tourunen valitaan uudelle toimikaudelle. Uutena jäsenenä valittiin Erik Tahkola. Yhtiökokous päätti, että hallituksen jäsenten lukumäärä on seitsemän.

Hallituksen puheenjohtajalle päätettiin maksaa palkkiota 6 000 euroa kuukaudessa ja muille jäsenille 2 200 euroa kuukaudessa. Lisäksi hallituksen jäsenten matkakulut korvataan yhtiön matkustussäännön mukaisesti.

Tilintarkastajan valitseminen ja palkkio

Yhtiökokous päätti, että yhtiön tilintarkastajana jatkaa tilintarkastusyhteisö KPMG Oy Ab. Päävastuullisena tilintarkastajana jatkaa KHT Juho Rautio. Tilintarkastajan toimikausi jatkuu seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen loppuun. Tilintarkastajalle maksetaan palkkio yhtiön hyväksymän kohtuullisen laskun mukaan.

Hallituksen valtuuttaminen päättämään omien osakkeiden hankkimisesta

Yhtiökokous päätti valtuuttaa hallituksen päättämään enintään 150 000 oman osakkeen hankkimisesta yhdessä tai useammassa erässä yhtiön vapaalla omalla pääomalla. Osakkeet hankitaan muuten kuin osakkeenomistajien omistusten mukaisessa suhteessa Nasdaq Helsinki Oy:n järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä hankintahetken markkinahintaan.

Valtuutus on voimassa seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättymiseen saakka, kuitenkin enintään 30.6.2024 asti. Valtuutus korvaa aiemman varsinaisen yhtiökokouksen 3.3.2022 antaman valtuutuksen omien osakkeiden hankkimisesta.

Hallituksen valtuuttaminen päättämään osakeanneista sekä optio-oikeuksien ja muiden osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta

Yhtiökokous päätti valtuuttaa hallituksen päättämään osakeannista sekä osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:n tarkoittamien osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta yhdessä tai useammassa erässä, joko maksua vastaan tai maksutta.

Annettavien osakkeiden määrä, mukaan lukien erityisten oikeuksien perusteella saatavat osakkeet, voi olla yhteensä enintään 2 200 000 osaketta. Hallitus voi päättää antaa joko uusia osakkeita tai luovuttaa yhtiön hallussa mahdollisesti olevia omia osakkeita. Valtuutuksen enimmäismäärä vastaa noin 4,9 % yhtiön kaikista osakkeista.

Valtuutus oikeuttaa hallituksen päättämään kaikista osakeannin sekä osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisen ehdoista, mukaan lukien oikeuden osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poikkeamiseen. Valtuutusta esitetään käytettäväksi yrityskauppojen kauppahintojen suorittamiseen, henkilöstölle suunnattaviin osakeanteihin tai osakepalkkiojärjestelyihin tai annettaviin osakeoptioihin tai muihin hallituksen päättämiin tarkoituksiin.

Valtuutus on voimassa seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättymiseen saakka, kuitenkin enintään 30.6.2024 asti. Valtuutus kumoaa kaikki aikaisemmat käyttämättömät osakeantia ja optio-oikeuksien sekä muiden osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamista koskevat valtuutukset.

Hallituksen järjestäytyminen

Varsinaisen yhtiökokouksen jälkeen pitämässään järjestäytymiskokouksessa Talenom Oyj:n hallitus valitsi puheenjohtajaksi uudelleen Harri Tahkolan.

Hallitus on arvioinut jäsentensä riippumattomuuden yhtiöstä ja sen merkittävistä osakkeenomistajista. Harri Tahkolan ei katsota olevan riippumaton yhtiöstä kokonaisarvion perusteella. Hänen ei myöskään katsota olevan riippumaton merkittävistä osakkeenomistajista hänen omistaessaan enemmän kuin 10 % yhtiön kaikista osakkeista. Mikko Siuruaisen, Olli Hyypän, Johannes Karjulan, Sampsa Laineen ja Elina Tourusen katsotaan olevan riippumaton yhtiöstä ja sen merkittävistä osakkeenomistajista. Erik Tahkolan ei katsota olevan riippumaton yhtiöstä, koska hän on ollut viimeisen kolmen vuoden aikana työsuhteessa yhtiöön. Erik Tahkolan katsotaan olevan riippumaton merkittävistä osakkeenomistajista.

Yhtiökokouksen pöytäkirja

Yhtiökokouksen pöytäkirja on saatavilla sivulla https://investors.talenom.com/fi/sijoittajat/hallinnointi/yhtiokokous_2023 viimeistään 28.3.2023.

Talenom Oyj

Lisätietoja:
Otto-Pekka Huhtala
toimitusjohtaja, Talenom Oyj
otto-pekka.huhtala@talenom.fi

Talenom lyhyesti
Talenom on vuonna 1972 perustettu ketterä ja edistyksellinen tilitoimisto. Liiketoiminta-ajatuksemme on yrittäjien arjen helpottaminen markkinoiden helppokäyttöisimmillä sähköisillä työkaluilla sekä pitkälle automatisoiduilla palveluilla. Kattavien tilitoimistopalvelujen lisäksi tuemme asiakkaidemme liiketoimintaa monipuolisilla asiantuntijapalveluilla sekä rahoitus- ja pankkipalveluilla. Visionamme on tarjota ylivoimaiset tilitoimisto- ja pankkipalvelut pk-yrityksille.

Talenomin kasvuhistoria on ollut vahva – liikevaihdon keskimääräinen vuosikasvu oli noin 17 % vuosina 2005–2022. Talenomin liikevaihto oli noin 102 miljoonaa euroa vuonna 2022, ja yhtiön palveluksessa oli vuoden lopussa reilu 1 300 työntekijää Suomessa, Ruotsissa, Espanjassa ja Italiassa. Talenomin osake on listattu Nasdaq Helsingin päämarkkinalla. Lue lisää: investors.talenom.com/fi