CBL International Limited Umum Penutupan Tawaran Awam Permulaan


KUALA LUMPUR, Malaysia, March 28, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- CBL International Limited (NASDAQ: bersama dengan anak syarikat milik penuhnya (“CBL International” atau “Syarikat”), ialah sebuah syarikat logistik bahan api marin yang kukuh bertapak kini memberi tumpuan kepada rantau Asia Pasifik, menyediakan penyelesaian sehenti untuk mengisi minyak kapal. CBL International hari ini mengumumkan penutupannya pada 27 Mac 2023 tawaran awam awal (“Tawaran”) sebanyak 3,325,000 saham biasa (“Saham”) pada harga tawaran awam $4.0 sesaham.

Penaja jamin telah melaksanakan sebahagian opsyen peruntukan lebih mereka untuk tambahan 425,000 Saham pada 23 Mac 2023 ("Opsyen Peruntukan Lebih"). Opsyen Lebih Peruntukan telah ditutup dengan Tawaran. Hasilnya, agregat hasil kasar Tawaran, termasuk peruntukan lebih, ialah $15 juta, sebelum menolak diskaun pengunderaitan dan perbelanjaan lain yang berkaitan. Saham itu mula diniagakan di Pasaran Modal Nasdaq pada 23 Mac 2023 di bawah simbol detik “BANL.”

Hasil daripada Tawaran akan digunakan untuk (i) menambahkan lagi bilangan pembekal tempatan untuk meningkatkan daya saingnya serta meningkatkan pilihan perkhidmatan yang tersedia di pasaran Singapura dan Korea Selatan; (ii) meningkatkan lagi bahagian pasaran perniagaan Syarikat dalam pasaran sedia ada; (iii) cagaran tunai untuk menjalankan aktiviti pembiayaan perdagangan dengan institusi kewangan, sekali gus mewujudkan rekod transaksi untuk pemerolehan pembiayaan bank selanjutnya untuk memudahkan pertumbuhan perniagaan Syarikat; (iv) memperoleh dan membangunkan sistem maklumat pengurusan berpusat untuk meningkatkan kawalan pengurusan harian dan pengurusan perbendaharaan Syarikat; dan (v) modal kerja lain dan tujuan korporat am.

Pacific Century Securities, LLC bertindak sebagai pengurus buku utama bagi Tawaran ini, dan Spartan Capital Securities LLC bertindak sebagai pengurus bersama. Loeb & Loeb LLP bertindak sebagai penasihat kepada Syarikat, dan The Crone Law Group, P.C. bertindak sebagai penasihat kepada Pacific Century Securities, LLC berhubung dengan Penawaran itu.

Penyataan pendaftaran pada Borang F-1 yang berkaitan dengan Tawaran telah difailkan dengan Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa (“SEC”) (No. Fail: 333-267077) dan telah diisytiharkan berkuat kuasa oleh SEC pada 22 Mac 2023. Tawaran dibuat hanya melalui prospektus yang membentuk sebahagian daripada penyata pendaftaran. Salinan akhir prospektus yang berkaitan dengan Tawaran boleh didapati daripada Pacific Century Securities, LLC, 60-20 Woodside Avenue, Suite 211, Queens, New York 11377 atau melalui e-mel di yao@pcsecurities.us. Di samping itu, salinan prospektus yang berkaitan dengan Tawaran boleh diperoleh melalui laman web SEC di www.sec.gov. Sebelum anda melabur, anda hendaklah membaca prospektus dan dokumen lain yang telah difailkan atau akan difailkan oleh Syarikat dengan SEC untuk mendapatkan maklumat yang lebih lengkap tentang Syarikat dan Tawaran tersebut. Siaran akhbar ini tidak membentuk tawaran untuk menjual, atau permintaan tawaran untuk membeli mana-mana sekuriti Syarikat, dan sekuriti sedemikian tidak boleh ditawarkan atau dijual di Amerika Syarikat tanpa pendaftaran atau pengecualian yang terpakai daripada pendaftaran, dan hendaklah tidak boleh ada sebarang tawaran, permintaan, atau penjualan mana-mana sekuriti Syarikat di mana-mana negeri atau bidang kuasa yang tawaran, permintaan, atau penjualan akan menyalahi undang-undang sebelum pendaftaran atau kelayakan mengikut undang-undang sekuriti negeri atau bidang kuasa tersebut.

Mengenai CBL International Limited

CBL International adalah fasilitator pengisian bunker dalam industri pengisian bunker, yang beribu pejabat di Malaysia. Kami menumpukan pada menyediakan bahan api marin mengikut piawaian antarabangsa yang diperlukan dengan harga yang kompetitif dan perkhidmatan penghantaran tepat pada masanya di pelabuhan yang dipersetujui antara pelanggan kami dan kami. Selama bertahun-tahun, dengan pasukan pengurusan kami yang berpengalaman, kami telah mewujudkan rangkaian bekalan yang meluas untuk menyediakan lebih banyak pilihan dan fleksibiliti kepada pelanggan kami dalam memenuhi keperluan mengisi minyak kapal mereka. Rangkaian bekalan kami, yang memfokuskan pada memperluaskan kawasan perkhidmatan kami, meliputi pelabuhan di banyak tempat di Asia Pasifik, termasuk tetapi tidak terhad kepada Korea Selatan, RRC, Taiwan, Hong Kong, Malaysia, Singapura, Filipina dan Thailand. Seterusnya, kami berhasrat untuk memperuntukkan lebih banyak sumber untuk mengembangkan lagi rangkaian bekalan kami, menyasarkan peningkatan bahagian pasaran yang berterusan.

Pernyataan Prospektif

Semua pernyataan selain daripada pernyataan fakta sejarah dalam pengumuman ini ialah pernyataan prospektif, termasuk tetapi tidak terhad kepada, Tawaran yang dicadangkan oleh Syarikat. Pernyataan prospektif ini melibatkan risiko dan ketidakpastian yang diketahui dan tidak diketahui dan berdasarkan jangkaan semasa dan unjuran tentang peristiwa masa depan dan trend kewangan yang Syarikat percaya boleh menjejaskan keadaan kewangan, keputusan operasi, strategi perniagaan, dan keperluan kewangan, termasuk jangkaan bahawa Tawaran itu akan berjaya diselesaikan. Pelabur boleh mengenal pasti pernyataan prospektif ini dengan perkataan atau frasa seperti “mungkin,” “akan,” “jangkakan,” “jangkaan,” “sasar,” “anggarkan,” “berhasrat,” “rancangan,” “percaya,” “kemungkinan,” “teruskan,” “adalah/berkemungkinan” atau ungkapan lain yang serupa. Syarikat tidak bertanggungjawab untuk mengemas kini pernyataan prospektif untuk menggambarkan peristiwa atau keadaan yang berlaku berikutnya, atau perubahan dalam jangkaannya, kecuali yang mungkin dikehendaki oleh undang-undang. Walaupun Syarikat percaya bahawa jangkaan yang dinyatakan dalam pernyataan prospektif ini adalah munasabah, ia tidak dapat memberi jaminan kepada anda bahawa jangkaan tersebut akan betul, dan Syarikat memberi amaran kepada pelabur bahawa keputusan sebenar mungkin berbeza secara material daripada keputusan yang dijangkakan dan menggalakkan pelabur menyemak faktor lain yang boleh menjejaskan keputusan masa depannya dalam penyataan pendaftaran Syarikat dan pemfailan lainnya dengan SEC.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:

Pacific Century Securities LLC

Yao Zhang

E-mel: yao@pcsecurities.us

CBL International Limited

E-mel: investors@banle-intl.com