SELSKABSMEDDELELSE NR. 02-2023

NASDAQ Copenhagen A/S

SELSKABSMEDDELELSE NR. 02-2023

INDKALDELSE TIL ORDINÆR GENERALFORSAMLING I SCANDINAVIAN BRAKE SYSTEMS A/S (CVR-nr. 32774210)

Bestyrelsen indkalder hermed til selskabets ordinære generalforsamling på adressen: Kromann Reumert, Sundkrogsgade 5, 2100 København Ø

FREDAG DEN 28. APRIL 2023 KL. 10:00

med følgende dagsorden:

2. Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år
  3. Fremlæggelse af årsrapport til godkendelse
  4. Forelæggelse af forslag om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport
  5. Præsentation af og vejledende afstemning om selskabets vederlagsrapport
  6. Valg af medlemmer til bestyrelsen
  7. Valg af revisor
  8. Eventuelle forslag fra bestyrelse eller kapitalejere

Bestyrelsen stiller følgende forslag:

1. Ændring af selskabets vedtægter pkt. 10.1
  2. Ændring af selskabets vedtægter pkt. 11.1
  3. Fastsættelse af bestyrelsens honorar for valgperioden 2023/2024

Majoritetskrav
Vedtagelse af dagsordenens punkt 1-7 og 8c kræver simpelt flertal. Vedtagelse af dagsordenens punkt 8a og 8b kræver at mindst 2/3 af den stemmeberettigede aktiekapital er repræsenteret på generalforsamlingen, og at beslutningerne vedtages med mindst 2/3 af de afgivne stemmer.

Er 2/3 af den stemmeberettigede selskabskapital ikke repræsenteret på generalforsamlingen, men punkt 8a og 8b i øvrigt er vedtaget med 2/3 af de repræsenterede stemmer, indkalder bestyrelsen inden 14 dage en ekstraordinær generalforsamling, på hvilken forslagene kan vedtages med 2/3 af såvel de afgivne stemmer som af den på generalforsamlingen repræsenterede stemmeberettigede selskabskapital.

Registreringsdato, møderet og stemmeret
En kapitalejers ret til at deltage og afgive stemmer på generalforsamlingen fastsættes i forhold til de kapitalandele, som kapitalejeren besidder på registreringsdatoen (1 uge før generalforsamlingen) dvs. fredag den 21. april 2023.

Adgangskort
Kapitalejere, fuldmægtige og en eventuelt medfølgende rådgiver skal bestille adgangskort for at kunne deltage i generalforsamlingen.

Bestilling af adgangskort til generalforsamlingen kan ske:

• Ved elektronisk tilmelding på www.vp.dk/gf eller www.sbs-group.dk senest mandag den 24. april 2023 kl. 23:59 eller
  • Ved at udfylde og indsende tilmeldingsblanketten, der kan printes fra www.sbs-group.dk, pr. brev til Euronext Securities, Nicolai Eigtveds Gade 8, 1402 København K, eller pr. e-mail til cph-investor@euronext.com. Tilmeldingsblanketten skal være Euronext Securities i hænde senest mandag den 24. april 2023 kl. 23:59.

Adgangskort og stemmesedler udleveres ved indgangen til generalforsamlingen.

Fuldmagt og brevstemme
Kapitalejerne har mulighed for at stemme på generalforsamlingen ved afgivelse af fuldmagt til bestyrelsen eller en navngiven tredjemand eller ved at brevstemme. Der kan afgives enten fuldmagt eller brevstemme, men ikke begge dele.

• Elektronisk fuldmagt eller elektronisk brevstemme kan afgives på www.vp.dk/gf eller www.sbs-group.dk ved brug af Nem-ID eller VP-ID.
  • Fysisk fuldmagt eller fysisk brevstemme kan afgives ved brug af fuldmagts-/brevstemmeblanket, som kan printes fra www.sbs-group.dk.

Underskrevet og dateret fuldmagts-/brevstemmeblanket skal sendes pr. brev til Euronext Securities, Nicolai Eigtveds Gade 8, 1402 København K, eller pr. e-mail til cph-investor@euronext.com.

Fuldmagt skal være Euronext Securities i hænde senest mandag den 24. april 2023 kl. 23:59
Brevstemme skal være Euronext Securitiesi hænde senest tirsdag den 25. april 2023 kl. 23:59

Kapitalandele

Selskabets kapital udgør DKK 32.085.000 svarende til 3.208.500 kapitalandele á DKK 10. Hver kapitalandel giver én stemme.

Spørgsmål fra kapitalejerne
På generalforsamlingen vil kapitalejernes spørgsmål til bestyrelse og direktion blive besvaret.

Indkaldelse med dagsorden, de fuldstændige forslag, oplysninger om stemme- og kapitalforhold, tilmeldings-/fuldmagts-/brevstemmeblanket vil være tilgængelig på selskabets hjemmeside www.sbs-group.dk fra tirsdag den 4. april 2023. Årsrapport 2022 vil være tilgængelig på www.sbs-group.dk fra onsdag den 5. april 2023.

Svendborg, den 4. april 2023
BESTYRELSEN