Ändringar i antalet egna aktier i Aktia Bank Abp:s besittning

Börsmeddelande
15.5.2023 kl. 15.30

Ändringar i antalet egna aktier i Aktia Bank Abp:s besittning

Aktia Bank Abp har idag med stöd av ett beslut av bolagets styrelse överlåtit totalt 1 490 Aktia-aktier i bolagets besittning till 14 personer som betalning av uppskjutna ersättningar enligt bolagets belöningssystem.

Överlåtelsen av aktier är baserad på bemyndiganden av den ordinarie bolagsstämman 5.4.2023. Efter ovan nämnda överlåtelser har bolaget sammanlagt 165 693 aktier i sin besittning.

Aktia Bank Abp

Mera information:
Ari Syrjäläinen, chefsjurist, tfn. 010 247 6350

Distribution:
Massmedier
www.aktia.com

Aktia är en finländsk kapitalförvaltare, bank och livförsäkrare som har skapat välstånd och välfärd generation efter generation redan under 200 års tid. Vi tillhandahåller våra kunder digitala tjänster i ett flertal kanaler och ger personlig service på våra verksamhetsställen i huvudstadsregionen samt i Åbo-, Tammerfors-, Vasa- och Uleåborgsregionerna. Vår belönade kapitalförvaltnings fonder säljs även internationellt. Vi sysselsätter ca 900 personer på olika håll i Finland. Aktias förvaltade kundtillgångar (AuM) uppgick 31.3.2023 till 13,8 miljarder euro och balansomslutningen till 12,1 miljarder euro. Aktias aktie noteras på Nasdaq Helsinki Oy (AKTIA). aktia.com.

Aktia är en finländsk kapitalförvaltare, bank och livförsäkrare som har skapat välstånd och välfärd generation efter generation redan under 200 års tid. Vi tillhandahåller våra kunder digitala tjänster i ett flertal kanaler och ger personlig service på våra verksamhetsställen i huvudstadsregionen samt i Åbo-, Tammerfors-, Vasa- och Uleåborgsregionerna. Vår belönade kapitalförvaltnings fonder säljs även internationellt. Vi sysselsätter ca 900 personer på olika håll i Finland. Aktias förvaltade kundtillgångar (AuM) uppgick 30.9.2022 till 13,6 miljarder euro och balansomslutningen till 11,9 miljarder euro. Aktias aktie noteras på Nasdaq Helsinki Oy (AKTIA). aktia.com.